Thursday, December 9, 2010

realiti atau fantasi

assalammualaikum...
tatau camna nak mula, kerna pala hutak aQ ngah jem skunk...trffic dia busy...hikhikhik...
sebelum mula,aQ nak tanya korang la...pa korang rasa or wat bila korang merasa kehilangan???
sedih???kecewa???hilang semangat???patah hati???
pa yg korang akan rasa???adakah korang akan buntu N tak tau mw watpa...or korang akan wat something stupid??hehe,aQ tanya bab,aQ baru dapat feel cam 2....tatau nak watpa,tatau nak fikir pa,tatau nak watpa....
beleng kan...bila tahu orang yang kita sayang bertanya soalan yg memang tak terlintas dalam kepala kita...
masa C dia bertanya kepada aQ, aQ x terfikir dia akan tanya soklan cam 2...hurm, bila korang sayang N cinta ngan seseorang itu,dan C dia pun mengetahui tentang perasaan korang yg sesungguhnya...lalu dia bertanya "law aQ tima C ****..bole?"...pa korang akan jwb bila D tanya cam2 oleh orang yg korang sayang???
kawan aQ slalu ckp aQ nie "cool N relax", kunun la...taP,bila dia bertanya cam 2 kepada aQ, dengan selamba ja aQ jawab,2 keputusan ko,xkan lah aQ nak halang kebahagiaan ko...ok x lau jawab cam 2???bila di fikir semula,aQ seperti bersalah tuk melepaskannya pergi meninggalkan aQ,taP,aQ tahu yg dia xkan wat cam 2, bab, bab apa ya???hehehe,tanya dia sndri ya...:), :P bluek...biar lah aQ sendiri yang tahu mengapa n kenapa...kan **** ....hikhikhik....rupanya aQ just pretending ja bila aQ cakap yg aQ x akan merasa susah hati bila ada orang yg akan ******** ko... rupanya aQ takut kehilangan ko kan....hehe,beleng jua aQ nie kan...hikhik,trip cool kunun...huehue, for D first time jua,aQ rasa menjaD cool itu susah...hahhahahha, bila ngan ko,banyak benda baru yang aQ pelajari, x nak merapu panjang2 ...hihihi,taP...arie nie...memang aQ takut bila aQ kehilangan koe...aQ akui 2...aQ sayang ko...aQ sayang ko

Tuesday, December 7, 2010

cerita aQ

assalammualaikum...
selamat menyambut tahun baru bagi yg beragama islam...
kita semua sering menginginkan sesuatu yang indah dalam hidup ini taP kita xkan selalu mendapat apa yg kita inginkan,kerna Dia maha adil dan lebih mengetahui sesuatu perkara itu...baG kita perkara itu bagus untuk kita,ada kelebihan untuk kita dan membuatkan kita bahagia,taP,Dia lebih mengetahuinya
Kawan,jika ko bersedih diawal tahun baru ini kerna perasaan sayang mu terhadap dia telah dipdam olehnya,maka ko ambilla segala yg indah2 sahaja, lalu ko tinggalkan yg pahit itu,kenali dia kerna kebaikan yg pernah dia buat tuk ko,bukan bermaksud koe lupakan apa yg pernah terjadi sehingga ko merasa sakit sebegini... aQ juga pernah merasa apa yang koe rasa,cuma mungkin keadaan kita yg berbeza, setiap pertemuan,perpisahan itu kan telah tertulis D lauh mahfuz???yang bertemu pasT akan berpisah,dunia nie hanya satu persinggahan @ persimpangan untuk kita menujuNya...jika kita tewas di Cnie, bagaimna kita hendak menghadapinya???tidak kah kita akan berasa malu dengan diri sendiri kerna telah gagal dalam cubaanNya???mesT korang akan cakap,"kita hanya manusia biasa"...hurm,lau cam 2, kenapa kita D jadikan sebagai kalifah D dunia ini???kita D beri hati dan otak untuk berfikir dan untuk merasa...taP,jika ko merasa dan berfikir mengikut kehendak hati mu,maka hancurlah ko,ko akan hidup dalam kelalaian di dunia ini...ko akan alpa dengan tujuan sebenarmu di datangkan kedunia ini...bagi aQ,nie pendapat aQ la melalui apa yang aQ lihat dengan mata aQ sendiri,manusia sekarang sering melakukan sesuatu mengikut kehendak hati sahaja, mereka tidak berfikir atau terfikir ttg apa yg mereka lakukan, memang zaman da berubah,taP,ingat la...itu semua atas izinNya dan pa yg kita ada sekarang adalah dengan izin Nya juga...taP,janganlah leka dengan pemberianNya,bukan kah itu tidak bersyukur namanya...
aQ bukan apa,cuma kadang sakit jua mata melihat perangai org zaman sekarang,sampai kekadang tue ada jua terjumpa umat islam yg tak mengaku islam....ish3,murtad2.....kalau ikutkan hati,mmg mahu aQ tampar ja budak 2...taP,lau wat cam 2 plak,aQ yg kena balik kan,tahu lah kita tinggal D mana skunk...^_^,N ramai lae budak skunk yg terlalu mengikut fesyen,smpai terlupa aurat, paras mana hingga kemna...bukan x blaja...
budak x skola pun tahu jua 2 aurat dari mana hingga kemana bagi perempuan dan lelaki...eeeeeeee,tatau la mw cakap pa lae....-_-

Friday, November 19, 2010

kesedihan yang terpendam

assalammualaikum...
semalam, pagi tadi, sampaila sekarang
aQ maC tak tenang, memikirkan sesuatu benda yang ntah la nak cakap pa...
kerna aQ berfikir yang benda itu memang rasional tuk aQ lakukan,
aQ buat benda 2 bab aQ memang tak mahu kecewakan ko, pa lagi tuk tipu ko...
taP, ko da menganggapnya begitu, apakan daya aQ tuk mengubah pendirianmu yang mengatakan benda 2 macam 2
aQ mungkin sahaja boleh sembunyikan benda 2 dari koe,
dari pengetahuan koe...
aQ boleh mendiamkan diri dan menyuruh "dia" juga untuk simpan perkara 2.....
dan, hanya sebab 2, ko nak lupakan aQ, ko nak jauhkan diri ko dari aQ...
ko ingat aQ suka ka benda2 macam nie...
apa ko ingat aQ bergurau...sentiasa bergurau...
aQ berfikir sblm aQ melakukannya la.....dan aQ tahu juga ko berhak tahu itu...
dan, bukan aQ x cuba tuk bagitahu ko ttg perkara 2, aQ cuba tuk msj ko, aQ cuba tuk tefon ko...
kalau la ko reply or jawab call N msj aQ time 2....
keadaan sekarang xkan jadi kpd kita.....
mungkin salah aQ juga, bab x terus menghantar msj yg mnyatakn situasi sbnar kan.....
i admit, it's my mistake...taP, aQ mengharapkan msj dari koe!!!
hei, kalau la korang dapat lihat dalam hati aQ kan bagus..
aQ tak tahan da, aQ pun sakit hati bha...
aQ manusia juga...saat nie pun,
erm, kalau aQ ckp, mngkn korang akan ckp aQ tipu, taP, aQ dan Dia tahu keadaan aQ sekarang yg menitiskan air mata
sambil mencatatkan peristiwa nie....
da lama aQ x menangis....aQ sedih tul...
aQ x pasti dengan perasaan aQ nie.....pa yang aQ tahu, aQ sayang ko!aQ sayang ko!!!
selalaunya, kalau da dalam keadaan yang mendesak macam nie, yang beri bnyk tekanan macam nie
aQ akan melakukan sesuatu yang langsung x terfikir dalam keadaan waras ku...
kini tidak lagi, selepas aQ mengenali ko...
perlahan demi perlahan, masa demi masa...aQ terasa diri aQ berubah
dan semua ke arah kebaikan...bukan nak megah2kan ko...taP itu lah kenyataan!
mungkin lelaki len atau mereka yang bercinta/mencintai atau dicintai diluar sana
aQ bunuh diri uda bila jadi macam nie kan.....
aQ x nafikan juga, bnda 2 memang ada telintas jua dalam kepala aQ, dan aQ tak tahu kenapa...
taP, aQ teringat pa yang ko pesan  dulu...
aQ x mengharapkan sesuatu yang luar biasa juga, aQ x mahu papa,
aQ bukan kenal ko sapa, aQ x tahu keturunan mu, aQ x tahu papa pun ttg ko
dan aQ tak tahu kenapa aQ boleh sayang ko...benda tu datang tanpa aQ pinta dan tanpa disedari...
salah kah???dan kalau ko menganggap kepercayaan aQ kpd ko telah hilang begitu ja,
kenapa harus aQ beri tahu kepada ko perkara nie kan...
aQ beri tahu kepada ko walaupun da lewat, bab aQ percaya ko...aQ percaya ko akan fikirnya secara mendalam...
taP, pa boleh watkan, benda da jadi, da berlalu...kalau la hidup nie di kwal oleh alat kawalan
yang boleh pusing kembali....kan bagus...aQ akan wat bnda yang sama, dengan pembutal dalam kesilapan aQ
selama aQ mengenali mu.....

selama aQ mengenali mu, aQ sembunyikan semua pa yang aQ rasa, bukan tak mahu luahkan, bukan x mahu kongsi, bukan x mahu di cerita
taP, aQ just ingin menjaga hati mu...
dan kini, aQ betul2 da x dapat menahannya...dan ketika ini juga, da bekali2 aQ cuba untuk hubungi ko, maaf kan aQ ya...
taP, ko harus faham yang aQ nie pun manusia yang mempunyai hati juga...
aQ tahu pa tue sakit,kecewa,marah,geram,bosan,segalanya.....aQ juga merasainya...
mungkin ko ingat aQ dan dia hanya pemainkan ko ja...mungkin bagi ko............
ntahlah...aQ da tak tahu
aQ sedih, aQ sedih, aQ sedih...
dan aQ x pernah juga nangis macam nie.....
kalau ko rasa sakitnya, aQ rasa lebih dari pa yang ko rasa...
aQ x mahu tinggalkan ko beleng...aQ x mahu...
lebih2 lagi dalam saat ko begini....ko ingat aQ suka...

taP, seandainya sahaja kehadiran aQ dalam hidup mu hnya menmbhkn masalh mu...
aQ akan pergi,dan akan memerhatikan mu dari jauh,.....sebab aQ x akan memaksa mu...
dan aQ x suka memaksa, kerna itu bukan aQ...dan aQ x pernah paksa ko tuk sayang aQ.....
insyaAllah kita akan jumpa suatu hari lagi, dan mungkin time 2, aQ akan ceritakan segalanya pada ko....
huehuehuehue....lucukan, banyak2 pompuan yang aQ kenal, cite ko la yang paling panjang...
(^__^), seandainya sahaja ia berkekalan kan bagus, akan ada lagi cerita...dan, cerita ini
masam,pahit, manis...itulah kehidupan.....
taP, aQ jarang sekali merasa kemanisan itu...mungkin sebab aQ terlalu jahat kan...
dan, juga klai nie...ko pun meminta aQ beri ko masa, tinggalkan ko...
aQ sentiasa memberi masa kepada ko, taP, aQ xkan pernah tinggalkan ko...
pliz, aQ x mahu lagi di tinggalkan tuk kesekian kalinya...
haiya, aQ x tahu pa yg aQ wat nie...dari semalam, fikiran aQ kosong, x tahu pa nak di fikir,
kalau da bnda y terfikir pun, mesT berkaitan dgn ko...
aQ sayang ko!!!
aQ sayang ko!!!
aQ sayang ko!!!
taP, masa sekarang nie....sayang ja mana cukup kan...
apa guna sayang tanpa kepercayaan
apa guna hubungan tanpa perkongsian
apa guna cinta tanpa pengorbanan
bila kesabaran dan ketenangan hilang,otak akan mengikut kata hati
fuh, kalau nak catat Cnie suma, aQ pasT, x abis korang baca....
hehe...;'(

kini, aQ...............
hurm, cite  nie aQ sambung awl paG nie...
bab,  aQ x boleh ikutkan perasaan aQ smlm....nasib je la xda sapa nmpk aQ...
erm, arie nie aQ risau tul ngan ko
jam 10 a.m T koe ada temujanji ngan doktor kan....
nak tentukan tarikh pembedahan ko...
aQ x mahu tinggalkan ko saat2 begini
aQ juga x mahu tambah masalah mu...maafkan aQ
:'( ;'(

Wednesday, November 17, 2010

bagaimana jika "DERITA" saja pilihan yang aQ ada

assalammualaikum.....
2 tajuk kosong ja..ngee....(^__^)
well teruskan la baca ya, da terlajak open,alang2 baca kan..(manD biar basah)
arie nie, aQ dambakan sesuatu yang indah, sesuatu yang ^$#^%*&^(*......*(
papa pun, aQ "gembira la jua rie nie(konon)...pas smbhyang raya taD, wat pkara yg biasa Dwat....
korang tau jua kan pa yg D wat pas smbhnyang....... (^.^)
pas 2, aQ P mkn (mcm 10 hari x mkn) taD....tatau napa....
dan crita dunia aQ
kini aQ x faham dengan dunia aQ kenapa sering begini...
itu x kena, ini x kena...tatau la....
kadang aQ smpai lupa sapa aQ,
aQ x kenal ma diri aQ
aQ penink
aQ confuse

dan apa penyebabnya....tatau, bab 2 la aQ confuse...bab aQ x tau pa masalahnya...
bab, jika D fikir2, mmg xda masalah, cuma aQ yg wat2 ada masalah...
betul kah???
kenapakah???
hurm.....
awl paG yang indah

kenapa la boleh penink awl2 kan.... (@_@)

betul la kata2 nie...

dan aQ pernah berfikir

coz my heart already broken
but, i will wait 4 eu....forever...coz i can't N i won't 2 forget eu....
why???
kerna
itu CINTA

Friday, November 12, 2010

luahan seorang "kawan"

assalammualaikum
bila kali pertama aQ mendengar ko bercakap yang ko telah jatuh cinta tuk kesekian kalinya, dan ko juga cakap ko akan jujur atas suatu sebab yg ko x Gtau aQ, aQ just harap ko bahagia bersama dia, dan tah kenapa jua, aQ sering tahu akan perkembangan cerita kamu, agak pelik kan, macam la aQ ada kaitan ngan kamu, well...biar aQ buku kan cite nie dalam Cnie ya...

hurm....
one fine day,
kawan aQ telah bertemu dengan cinta sejati, 
dia cakap ma aQ yang dia x tahu kenapa dia mencintai gadis itu
dia cakap ma aQ dia baru tahu pa 2 cinta
dia juga cakap ma aQ yang dia akan sayangi perempuan itu sedalamnya
dia juga cakap ma aQ yang dia akan cuba tuk bahagiakan perempuan itu selagi dia berdaya
taP, yang peliknya...dia x pernah berani tuk luahkan perasaan nya itu...
bab, dia takut kerana sering kali D tinggalkan, dan takut tuk mengakui cintanya 
sebab x ingin ditinggalkan tuk kesekian kalinya
taP, kata orang cinta itu gila kan...
cinta boleh buat seseorang itu 
jaD ramah
jaD baik
jaD pendiam
jaD gila
jaD macam2 lae la...
sebab, cinta itu juga telah membuatkan kawan aQ mengakui cintanya itu kepada perempuan yang D cintainya itu...dan selepas mndngar cerita cintanya itu, aQ dapat rasa betapa dia mencintai perempuan itu, dan, selepas sering mendengar cerita gembira yang sering keluar dari mulutnya, rupanya, banyak kesedihan yang dia cuba sembunyikan, bukan hidup la namanya kan kalau asyik gembira tanpa masalah ja...betul x???
well, aQ rasa selepas menahan semua keperitan dalam kisahnya...
akhirnya dia suD jua kongsi ceritanya itu....
dan ianya bermula D Cnie...
hanya bila dia da berani memberi tahu perempuan itutentang perasaannya yang sebenar,
perempuan itu, sering kali jua bertanya kepadanya, atas dasar apa dia mencintai perempuan itu???
dan sering kali itu juga kawan aQ cakap, dia x tahu sebab sebenar kenapa dia boleh mencintai perempuan itu....
dan bila aQ berkata kepadanya, 
mungkin ko mencintainya sebab keturunannya
mungkin ko mencintainya sebab hartanya
mungkin juga ko mencintainya sebab rupanya
taP, kawan aQ terus tengking aQ dan bersuara besar, dia cakap...
"dia lain...
aQ x kenal keturunannya, camna aQ boleh cintainya bab itu,
aQ x kenal dengan harta apa yang dia ada, camna aQ boleh cintainya bab itu
dan, aQ x pernah mencintai perempuan kerana wajahnya"
N aQ terus teringat ngan kata

"janganlah tertarik kepada seseorang kerna harta
kerna ia boleh hilang dalam sekelip mata, 
janganlah tertarik kepada seseorang kerana paras rupa
kerna ia akan hilang dimamah dek waktu,
taP, tertariklah kepada seseorang yang membuat mu senyum
kerna ia akan merubah hari gelapmu menjaD cerah
ia akan merubah sedih mu jaD tawa
ia akan melengkapi dirimu"

maka, mulai saat itu, aQ yakin dengan cinta kawan aQ itu...dan dia memang bercinta kernaNya
taP, hubungan mana yang xda halangan kan...
sampai ke hari nie, kawan aQ tue maC menanti jawapan dari perempuan itu...
sampai bila dia akan menunggu, itu aQ x pasT (^__^)
kena la tanya dia,
panjang cite nie...nak share sume, taP,  tkut T korang malas nak baca da... :- )
erm, sehingga ke hari nie, aQ x faham dengan mereka nie, kalau hari nie elok, esok mesT gaduh, 
hari nie gaduh, esok pun gaduh lae...
dan bila aQ tanya, kenapa harus bergaduh???
kenapa harus sakitkan kepala??
dia cakap, masalah itu, bukan masalah mereka
kalau gitu, mesT ada orang ketiga dalam cite nie kan...
erm, well, aQ  x tahu ttg orang ketiga itu, kalau pun aQ tahu ttg nya, aQ xkan catat Cnie, 
bab, dia hanya akan timbulkan masalah ja...hehehe
"kawan" kalau nak berkawan  biar berpada-pada
kalau nak bercinta, biar kenal dulu
kalau nak berkenal, pasti ia ikhlas
jika nak menyakiti, maka ko akan D sakiti...
dan kalau ko x mahu sakit, maka jan bercinta dan jangan dekati CINTA
mungkin ko happy bila dapat msj or rgh msj ma dia
mungkin ko happy bila dapat call N cakap ma dia
taP, ko sedarkah keperitan dan kekecewaan yang ko alami???
atau mungkin ko buat-buat x amik tahu???
beb, benda depan mata mata mmg susah nak nmpk,
benda jauh, semua D nampak...
jika ko da tahu jawapannya, mengapa harus ko memaksa diri mu itu "kawan" ???
mengapa???
kan ko ada cakap...
cinta itu tidak seharusnya memiliki....
dan aQ ingin pesan kepadamu kawan...
jangan disebabkan kamu x dapat bersama, ko akan pergi dan tinggalkannya, jangan sesekali....ya
kerna, dia hanya datang sekali dalam hidup mu sebagai seseorang yang pernah ko knal, dan jangan la ko lupakan kenangan ko bersamanya, walaupun hanya seketika cuma...
sembunyikan ego mu "kawan", kerna ia hanya membawa pergaduhan...
beri dia cahaya, dan jadilah sahabat baik untuknya
jika cinta mu itu kernaNya, 
INSYAALLAH...
kamu pasti akan bertemu suatu masa dan hidup bersama selamanya, insyaAllah...

sekian dulu ya....
T aQ sambunk cite nie klau aQ rajin K.....
(^__^)

Friday, November 5, 2010

kePEGALan melanda jiwa

assalammualaikum...
kenapa kita asyik terleka dengan ujian nya???
bila kita D uji setiap kali dengan setiap ujianNya
setiap kali itu juga keimanan dan kesabaran kita tergugat dan hilang entah kemana
bukan kah kita D suruh bertenang
dan
bersabar dengan setiap ujianNya
bukankah kita D beri Ujian agar kita lebih mengenali dan mengetahui
betapa susahnya hidup nie
serta mengambil iktibar dari peristiwa yang menimpa kita 
dan
kalau senang tuk kongsi, maka kongsi la masalah mu itu, jan la pendamkan saja...ia???
huhuhuhu.....
erm jauh da crita nie...
erm....
feel tetiba hilang, ntah napa...
salam dulu sampai Cnie
:'((

Wednesday, November 3, 2010

Pergilah Sepi

assalammualaikum....
klau la korang perasan bahawa aQ update blog nie skali lagi pada masa yang sama iaitu subuh...bertemankan kacang goreng hangus yang kawan aQ goreng aQ meneruskan menulis entry nie...actually tajuk 2 pun mmg da ada makna dalam hidup aQ....dari hari aQ kenal ma ko, ko mmg berbeza dari pompuan len, cara pemikiran ko, cara penampilan ko...
dengan sifat ko yang sombong
dengan sifat ko yang pemarah
dengan sifat ko yang egois


dengan sifat ko yang seperti itu maka ko telah menjaga harga diri mu, maruah mu, dan aQ memandang tinggi perwatakanmu itu..

sifat sombongmu itu membuatkan ko tidak memandang lelaki
sifat pemarahmu itu membuatkan lelaki takut untuk mengenakanmu dan mempermainkanmu
sifat egoismu membuatkan ko tidak kemaruk kepada lelaki

     hari nie, kita luangkan masa bersama skali laG, walaupun hanya melalui telefon, aQ berasa seperti ko berada di CC aQ, dan aQ sangat gembira, tuk pengetahuan ko la, dan aQ tahu ko pun rasa gitu kan...
                                                                               kan kan kan???

dan pd masa yang sama kita jua sering bergaduh sebab sesuatu yang xda kaitan langsung dengan kita.....akan tetapi, kerana itu juga perhubungan kita  pernah terputus, bukan kah pelik tuk pasangan kekasih putus disebabkan oleh sesuatu masalah yang xda kaitan dengan mereka????sila jawab.

     2 aQ tinggalkan tuk korang fikir,jawab dan elakkan dalam perhubungan korang K (^__^)...rie nie, saat nie aQ begayut(betefon) ma dia, punya happy (^.^),macam2 la kami cite sampai habis topik, taP ada ja kami cite....huehuehue....N dia jua majuk ma aQ bab aQ ckp ma dia aQ mw P luar negara n x bawa dia...hehehhe, dia majuk mw ikut... awl paG ja aQ da wat dia majuk sampai 7x.....wow, jahatnya aQ...hehe, taP 2 hanya gurauan kami ja...(^_^),  selama perkenalan nie aQ x pernah lae rasa sunyi, maka dari itu "PERGILAH SEPI" hehehhe(^__^)...N hari nie dia da hilangkan sifat egonya kepada aQ, "dengan adanya postman, surat D pejabat2 dapat Dhantar" faham2 la mksdnya ya...hehehhe(^__^), lau x faham cepat mail aQ...hehehe.... well, "matahari telah timbul dengan membawa cahaya" kepada hidup aQ  kembali, dan "hujan mula meninggalkan pelangi" kpd aQ tuk buat aQ senyum kembali...aQ hanya ingin menjadi yang terbaik tuk mu, "tatkala diri terasa hanyut D laut, ombak datang menyelamatkan dan membawa aQ ke pantai yang indah... saat diri terasa sepi D pantai itu, rupanya ada kebahagiaan dan ketenangan D tengah2nya yang dihiasi dengan keindahan alam semula jadinya"....sapa sangka kan.....hehehhe, hidup nie memang indah dan penuh nikmat jika kita menghargai, sabar, dan bersyukur kepadaNya....(^__^)
   actually banyak lae mw tulis, taP aQ da ase ngantuk...hehe, jad cau dulu...sowy bab banyak "sastera" yang wat korang bingung...hehehhehe
(^__^)

Wednesday, October 27, 2010

(^__^)...(-_-)

assalammualaikum....
SAHABAT

kehadiranmu bagai penyeri dalam hidup, perwatakan mu telah merubah sikapku, pemikiran mu telah menguasai cara pemikiran ku, masalah mu juga turut membayangi ku, kesedihan mu membuat ku merasa ingin ikut menangis denganmu...dan setelah menjadi akrab dengan mu, kita da bagai kan saudara, bagai adik-beradik....
kau baik dengan keluargaku, kau baik dengan orang-orang di sekeliling mu, kau begitu baik, sehingga ku rasa, ku x layak untuk menjadi sahabatmu, tapi, di sebabkan kebaikan yang telah ko tunjukkan, ku ingin menjadi kawan ko yang rapat dengan ko sehingga akhir nya....
ku ingin jadi sahabat ketawa mu
ku ingin jadi sahabat sedih mu
ku ingin jadi sahabat rapat mu....


tapi, setelah ku ingin menjadi seperti mu, kenapa ko berubah???kenapa ko menjadi seperti seseorang yang ku  x pernah kenal???

benar kah 2???huhu, 2 intro ja k...(^__^)
    sahabat, kita semua ada kawan kan, sejak kecil lagi kita da punya kawan, yang bermain guli dengan kita...maC kah kamu ingat namanya???hehe, aQ da lupa la..hehe, sebab, time kecil aQ hanya bermain dengan sepupu aQ,huhu, dia la teman aQ men guli, dia la teman aQ men kereta-kereta, dia la teman aQ melombong, hahahha, lucunya kan....pas 2, kami pindah dan jauh da ngan dia, aQ ingatkan aQ xda kawan da, masuk darjah 1 D SK Pekan 1, aQ masuk 1 merah, aQ x brapa ingat nama kawan aQ da...hihi, yg aQ ngat, ada sorang dak yang sama nama pngilan ma aQ, "ompet" hehehe...taP, aQ xda jua kawan rapat ma aQ, hanya bila aQ da naik darjah 4, baru la aQ kenal pa 2 kawan, aQ kenal ma sharif,mmg lucu lau aQ ingat ttg dia, hihi, dulu dia suka makan telur, asal rehat ja kami akan kongsi bekal kami, dan mkn sama2, hampir setiap hari dia bawa telur, sampai aQ tngk muka dia pun ada la macam telur sikit...(^_^), jan mara ya genk lau tebaca nie....then aQ kenal ma farid lae, kenangan aQ ma dia bnyk, yg aQ x blh lupa, bila kami tengah main bawah kolong kelas, pas 2 dia terjatuh N bibir nya terkena paku, time 2 takut la jua, taP bibir nya bengkak N bewarna biru lae, hihi, lucu jua tngk dia time 2...hihi.....then sylvester muncul....pas 2 aQ naik form 1...jumpa ma Asrin, sampai skunk kami masih kawan...kami sekelas selama 3 tahun, dalam masa 2 mmg bnyk kenangan yg tercipta, walaupun x dapat nak D tayangkan, ia telah terbuku dalam hati dan kekal sebagai kenangan wat selamanya, insyaAllah....bila aQ naik form 4-5 aQ jumpa ma jamli, atom,mimin, rashid,rosdi, ayai, rahmat,azarul,fadley,razali,maya, yuli, fitri,nabila, G-lang, aini...dll...hehe
dalam 2 tahun 2 cepat sungguh kami rapat, dan masing2 merasa seperti ingin mengulang kembali masa 2...

dalam kisah aQ semua indah baG aQ, taP kenapa tidak semua merasa kebahagiaan itu???kenapa susah tuk mencari kawan yang mahu berkongsi cerita sedih ma kita???mencari kawan ketawa punya la senang, taP, hurm....andainya kamu tahu...jika kamu ingin kan kawan yang sudi dengar rintihan tangisan hidup kamu, kenapa pula kamu tidak mendengar luahan hati kawan kamu yang sangat memerlukan kamu??? bukan kah kawan itu mampu mengubah kamu?>? kadang kita rasa lebih happy dengan kawan kita, kita senang bila bersama kawan kita,tapi kenapa jika kawan kita ada masalah, kita pergi meninggalkannya???

kalau nak kawan macam 2...
jadilah kawan yang baik yang mendengar luahan kawan nya...
kalau nak kawan macam 2...
jadilah kawan yang sentiasa suka N duka bersamanya...
kalau nak kawan macam 2...
jadilah kawan yang boleh memberi pendapat N menerima pendapat dengan terbuka
kalau nak kawan macam 2...
jadilah kawan yang sentiasa menghargai kehadiran insan yang bernama "kawan" dalam hidup

(^__^)

Saturday, October 23, 2010

salam kesedihan

assalammualaikum...
dalam hidup ini manusia akan D uji dengan kesusahan dan akan mendapat kebahagiaan yang mereka x pernah bayangkan yang akan mereka dapat...tapi kenapa ianya tidak terjadi kepada aQ???walaupun macam 2,aQ tetap bersyukur bab dapat merasa kegembiraan itu walaupun cuma seketika ja...
semua nie berlaku atas kesilapan aQ sendiri jua...mungkin bab aQ terlalu sayang ma koe, mungkin bab 2 la aQ jaD macam nie...

'attention to LAM YANG PELIK,aQ x jiwang da lepas nie, cari la nama pngilan lain tuk aQ K"

kini selepas aQ telah terbaca sesuatu,ia mmg betul2 da membuatkan aQ rasa kecewa...actually masa aQ buka 2, aQ x baca permulaan nya, aQ terbaca endingnya...dan sebelum membacanya, ia mmg da wat aQ kecewa.... sungguh x sangka...dan ia telah menghilangkan keyakinan aQ tuk bercinta lae... taP,aQ mw tnya, knp ia sering terjaD ma aQ...did i do something wrong 2 eu'll?? 
nak teruskan penulisan nie pown macam x larat uda aQ...aQ x tau mw taip pa lae..aQ takut nanT ayat yang bukan2 lae yg akan terkeluar dari mulut nie...:(.....
aQ cuba tuk menerima nie suma,walaupun aQ x mampu tuk bahagiakan koe,taP aQ da cuba tuk jaD yang terbaik tuk koe,aQ selalu buat sesuatu benda yang pelik2 kerna koe...hurm...

D Cnie, saat ini, aQ telah melupakanmu, dan x akan pernah ada laG koe dalam hidup aQ
mungkin kamu selalu cakap, lelaki 2 hanya tahu berkata saja, hanya tau tunjuk ego saja,hanya tau temberang saja...
taP, tahukah kamu yang lelaki itu mempunyai 9 akal dan 1 nafsu berbanding wanita yang memiliki 9 nafsu dan 1 akal...
aQ pun manusia biasa jua,ada perasaan 
mungkin pada masa lain akan bersabar dan terus menanT.. mungkin aQ pernah berkata akan menanT mu dan setia menunggu mu...taP, aQ x lah setabah itu...
aQ pown ada perasaan kecewa jua kalau da D buat sampai macam 2 skali...
mmg koe pernah cakap agar aQ x menaruh harapan ma koe, taP aQ da cuba tuk mencari D manakah sinar harapan itu, mungkin ini bukan jalan takdir ku...
aQ x D ciptakan tuk koe...
N aQ akan berhenT tuk menaruh harapan kepada mu...
mengapa kita mesT menaruh harapan kpd seseorang itu, sedangkan dia sendiri menaruh harapan kpd orang lain kan..
well...i will try my best not to think about u
N i will completely 4get D pass about us...
memang susah dan beginie la keadaan nya lau da kemaruk...

aaaaarrrrrrgggghhhhhhhhhhhhh.....
x tau mw wat pa lae....
aQ tul kecewa da...

X akan ada CINTA lae selepas ini...
salam bahagia untuk mu...

p/s:  beranikan dirimu tuk berdepan dengannya jika ko yakin dengan perasaan mu
       jangan biarkan dia pergi tuk kali kedua
       hanya dia yang btul2 memahami koe(jk itu pendapatmu)
                 -i;m sorry-

Friday, October 22, 2010

bulan ke 3

assalammualaikum....
kini da genap 3 bulan dia berada dalam dunia aQ
genap 3 bulan aQ mengenali dia, taP maC susah tuk aQ fahami dia, aQ x tahu kenapa...
bukan aQ x mw memahami, aQ da cuba, taP ttp x faham...walaupun aQ x faham ngan prangainya, tap aQ ttp maC happy dapat knal ma dia,
dia yang caring..
dia yang baik..
dia yang pemarah..
dia yang beleng..
dia yang suka ketawa..
dia yang suka shopping..
dia yang pendek..
dia yang banyak tudung..
dia yang banyak bercakap..
dia yang pemilih..
hehe...dia unik, dia orang pertama yang unik dalam idup aQ nie...selama aQ knal ma dia, aQ gembira semula...dan mula yakin tuk mnerima "wanita" semula dalam idup aQ, selepas sering kali di kecewakan...taP entry kali nie aQ bukan nak cite 2, aQ nak cite ttg dia...skunk keadaan dia x brapa baik...dan aQ kurang dapat brita dari dia, bab aQ x msj dia, bukan pa, just nak dia rehat ja, aQ x mw ganggu dia, jam 6.00a.m T dia P osPtal dan berehat D sana, bab doktor kata, dia x boleh banyak bergerak..."p/s: ikut pa doktor 2 cakap eayh"
     jan bnyak wat keja lae ya, jan bnyk shopping lae ya...rehat2 dlu K.....ikut pa doktor cakap..ya???T bila da baca @ x tebaca..aQ just mw ko tau something, aQ maC sayang koe...mungkin aQ da x da hntr msj awl paG tuk ko, xda hntar msj lewat malam tuk koe, well...aQ x mw ganggu koe, N aQ akan ikut perkembangan koe dari kawan baik koe ja...(^__^), jan marah ya...
miss u nyak.....(-,-)

Wednesday, October 20, 2010

2010-2010

assalammualaikum...
baG sesetengah orang tarikh arie nie mungkin indah dan bahagia buat mereka...
taP bagaimana pula baG sesetengah orang yang berada pada suatu sudut lain...
adakah kamu pernah memikirkan tentang perasaan orang lain???
adakah kamu pernah mengambil berat tentang orang lain???

pada hari ini yang kamu sangka indah,cantik nombornya...
ia menjaD antara tarikh2 yang sedih dalam hidup aQ...
arie nie dia masuk hospital dan D tahan tuk masa 2 hari...
i'm so sad...
i just wonder,
how she is right now...
whats her condition....
miss her damn much....
anyone who read this...
lets us together pray for her healty...
N ask your fren 2 do so...


REALLY MISS U

Monday, October 18, 2010

kesedihan seorang insan

assalammualaikum...
aQ wat entry x nie tuk lepaskan kesedihan aQ... aQ x tahu da mw Gtau ma sapa, sory la kpd membe2 yang baca nie...aQ betul2 minta maaf ya...aQ bukan x mw Gtau kamu, aQ just x mahu kamu bergaduh ma dia bab aQ, dan aQ x mahu kamu maki dia bab aQ...memang kamu ada hak sebagai kawan aQ, taP kamu x berhak maki seseorang 2 dengan sesuka hati kamu...K, kamu harus fikir tentang soal lain lagi...aQ da putuskan semua perhubungan kami sebab aQ hanya wat dia menderita ja, aQ betul2 tekanan dengan cara dia msj aQ 2, kalau la aQ tahu 2 permintaannya, aQ xkan tanya dia pa dia minta....i'm so sad....walaupun dia xda cakap dia mw putuskan perhubungan, taP cara dia hantar mesej 2 seolah2 menyuruh aQ agar berhenT msj dia lae...this lately, aQ selalu dapat nasib yang malang, kenapa 2 semua berlaku???arie nie da 2 hari aQ x msj ma dia... aQ betul2 x boleh tahan perasaan aQ tuk hantar msj ma dia, aQ tertanya, pa la yg dia wat skunk???dia da makan ka??? pada suatu sudut tindakan nie mmg wajar, bab aQ hanya membawa dan menambah masalahnya ja (berdasarkan 1 msj yg dia hntar ma aQ), taP pada satu sudut yang lain pula, aQ sungguh kejam sebab meninggalkan dia dalam keadaan dia skunk...taP, aQ pown manusia biasa jua..aQ x sempurna, kadang terlalu mengikut perasaan dan bertindak tanpa berfikir...dan kini aQ menyesal dengan pa yang aQ da buat...aQ hanya mampu tuk ucap mat paG ma dia melalui kata2 D mana aQ berharap "sang Bayu" akan membawa ucapan 2 dan membisikkan ke telinganya...
     seandainya ko tahu aQ hanya mahukan yang terbaik tuk mu, aQ sanggup buat apa pun tuk buat ko gembira, dan andainya pemergianku mampu menguurangkan satu masalah mu, aQ sanggup, walaupun aQ yg terluka...taP aQ tertanya, sampai bila kita nak memahami seseorang itu???dan kenapa tiada sesiapa yang memahami kita???
saat ini ko harus tahu bahawa, aQ sangat merinduimu...
aQ asyik memegang tfon aQ berharap ko akan menghantar msj
aQ cuba tuk bersikap cool, taP aQ x bisa 
masalah nie betul2 da menggangu kepala otak aQ...
hurm...
taP, selama perkenalan aQ ma ko, aQ gembira sangat bab telah mengenali mu"***** *****"
maafkan aQ bab telah melukakan haT mu lae....
walaupun skunk aQ cuba tuk sembunyikan kemarahan aQ dengan ayat2 yg manis...
2 yg sorang pompuan akan kata kpd laki yg dia satrt nak benci uda...
but, u know me...
D luar mungkin aQ akan tetap ketawa walaupun masalah aQ besar...
taP 
D dalam aQ sebenarnya telah dibanjiri dengan air mata aQ sendiri...
taP, aQ redha dengan semua nie, bab tuhan ada alasan kenapa semua nie berlaku kepada aQ, kau, dan kawan2 aQ....
mungkin aQ telah memenuhi permintaan mu, taP aQ ingin meminta sesuatu dari mu,dan harap ko suD memenuhkannya...
aQ harap ko x salahkan kawan aQ bab memaki ko
ianya adalah salah aQ bab berkawan ma dowang
aQ harap ko maC berkawan ma kawan aQ bab
ianya salah aQ bab berkawan ma dowang
aQ harap ko maC suD memaafkan dowang atas makian itu
jika aQ maC ada maknanya dalam idupmu..
sekian sahaja...
salam sayang ku kepada mu...

orang yang mencintai kamu "

1. Org yg m'cintai kmu x prnh m'berikan alasan knpa dia m'cintai kmu yg dia tahu di matanya hanya ada kamu satu2nya.
2. Klu kmu sdah m'miliki kekasih dia tak peduli,yg pnting bg dia kmu bahagia dan kmu tetap impiannya.
3. Org yg m'cintai kmu slalu m'nerima kmu seadanya,dimatanya kmu slalu yg pling cantik walaupun mgkin kmu merasa berat badan kmu sdah b'lebihan atau kmu rasa gemuk.
4. Org yg m'cintai kmu slalu ingin tahu tntang apa saja yg kmu lalui spanjang hari ini,dia ingin tahu kegiatan kmu.
5. Org yg m'cintai kmu akan m'girimkn sms seperti "slmt pagi","slmt hari minggu","selamat malam" walaupun kmu tidak membalasnya.

kepada mereka yang ingin bercinta...
bila kamu jumpa 5 benda nie...maka, dialah cinta kamu.....
selepas semua penyiksaan ini, harap kamu semua akan berfikir sebelum bercinta k...
aQ hanya mampu tuk beri nasihat...walaupun aQ sebenarnya x layak, bab sering kecewa ja...hurm...

akhir kata, salam sayang aQ pada mu
ingatlah bahawa ko sentiasa ada dalam fikiran dan perasaan aQ,
dan akan kekal dalam ingatan aQ, bab memori ko dan aQ x kan mungkin dapat terpadam...
(-_-)

Thursday, October 14, 2010

aQ yang kebingungan

assalammualaikum...
kenapa perkara yang kita inginkan  selalu saja pergi meninggalkan kita???
does anyone know that???
hurm,lately nie aQ selalu wat orang naik geram ngan aQ...taP kenapa kamu x tinggalkan aQ???
kenapa masih mahu berkawan ngan aQ/???
sedangkan kamu tahu aQ x baik tuk kamu...
kenapa aQ macam nie???hurm,
aQ pown x tahu kenapa aQ macam nie...
mungkin sebab nie la aQ...
taP betul ka nie aQ???sebab dulu aQ tak macam 2...
aQ x macam skunk nie...dulu aQ sorang dak baik...x kacau orang...x buli orang
dulu aQ x wat benda2 bodoh lau aQ tekanan...aQ selalu wat benda yg positif lau aQ tekanan...taP kenapa semua nie berlau kepada aQ/...kenapa aQ berubah jaD cam nie???
hurm, taP skunk, arie nie, saat nie...aQ da janji ma diri aQ...
aQ xkan wat nie suma laG...aQ akan berubah bab ko, bab family aQ, dan bab diriku...
aQ berterima kasih ma ko...sejak ko datang lam idup aQ, ko bawa bnyk perubahan lam idup aQ...lau la ko tau ttg perubahan 2...aQ sangat sayang ma ko...
ko slalu cakap kan, "sayang diri tue dulu, baru sayang orang"
skunk aQ da sayang diri aQ, sayang sangat2....dan aQ sayang ko...(^__^).....
aQ harap suatu hari nanT ko akan tima aQ kembali...

Sunday, October 10, 2010

DuN!@ D@n C!nT@...

assalammualaikum.....
"
cinta sebenarnya tidak buta. Cinta adalah sesuatu yang murni, luhur dan diperlukan.
Yang buta adalah bila cinta itu menguasai dirimu tanpa suatu pertimbangan.
Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak, bukan cinta namanya jika perasaan tidak pernah terluka,
bukan kekasih namanya jika hatinya tidak pernah merasa rindu dan cemburu.
Cinta bukanlah dari kata-kata tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan.
Tangisan juga bukanlah pengobat cinta karena ia tidak mengerti perjalanan hati nurani.
Kejarlah cita-cita sebelum cinta, apabila tercapainya cita-cita maka dengan sendirinya cinta itu akan hadir.
Cinta seringkali akan lari bila kita mencari, tetapi cinta jua seringkali dibiarkan pergi bila ia menghampiri.
Cinta pertama adalah kenangan, Cinta kedua adalah pelajaran, dan cinta yang seterusnya adalah satu keperluan
karena hidup tanpa cinta bagaikan masakan tanpa garam. Karena itu jagalah cinta yang dianugerahkan itu
sebaik-baiknya agar ia terus mekar dan wangi sepanjang musim.
Kecewa bercinta bukan berarti dunia sudah berakhir. Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu
yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu
sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa kekecewaan itu.
Hanya diperlukan waktu semenit untuk menafsir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan
sehari untuk mencintai seseorang, tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.
Hidup tanpa cinta seperti makanan tanpa garam. Oleh kerana itu, kejarlah cinta seperti kau mengejar waktu dan apabila kau sudah mendapat cinta itu, jagalah ia seperti kau menjaga dirimu. Sesungguhnya cinta itu pemberian Tuhan Yang Maha Esa.
Cintailah orang yang engkau kasihi itu sekadarnya, mungkin saja dia akan menjadi orang yang
kau benci pada suatu hari kelak. Juga bencilah terhadap orang yang kamu benci itu sekadarnya,
barangkali dia akan menjadi orang yang engkau kasihi pada suatu hari nanti.
Janganlah kau tangisi perpisahan dan kegagalan bercinta, karena pada hakikatnya jodoh itu bukan ditangan manusia.
Atas kasih sayang Tuhan kau dan dia bertemu, dan atas limpahan kasihNya jua kau dan dia dipisahkan
bersama hikmah yang tersembunyi. Pernahkan kau berfikir kebesaranNya itu ?
Cinta itu tidak menjanjikan sebuah rumah tangga aman damai, tetapi penerimaan dan tanggung jawab
adalah asas utama kebahagiaan rumah tangga. Cinta hanya sebuah keindahan perasaan,
cinta akan bertukar menjadi tanggung jawab apabila terbinanya sebuah rumah tangga.
Memberikan seluruh cintamu kepada seseorang bukanlah jaminan dia akan membalas cintamu, jangan mengharapkan
balasan cinta, tunggulah sampai cinta berkembang dihatinya, tetapi jika tidak, berbahagialah karena cinta tumbuh dihatimu.
Cinta bukanlah dari kata-kata, tetapi dari segumpal keinginan diberi pada hati yang memerlukan.
Cinta lebih mudah mekar dihati yang sedang dilanda kecewa, cinta seperti ini adalah cinta yang mengharapkan belas kasihan,
oleh karena itu, bila sepi telah punah maka biasanya cinta juga akan turut terbang.
Cinta yang dikaitkan dengan kepentingan pribadi akan berubah menjadi putus asa.
Dalam sebuah percintaan, janganlah kamu sesali perpisahan tetapi sesalilah pertemuan.
Karena tanpa pertemua tidak akan ada perpisahan. Menikahlah dengan orang yang lebih mencintai diri kita
daripada kita mencintai diri orang itu. Itu lebih baik daripada menikahi orang yang kita cintai tetapi tidak menyintai
diri kita karena adalah lebih mudah mengubah pendirian diri sendiri daripada mengubah pendirian orang lain.
Cinta yang suci dapat dilihat dari pengorbanan seseorang, bukanlah dari pemberian semata.
Ibaratkalah kehilangan cinta itu seumpama hilangnya cincin permata di lautan luas yang tiada bertepi dan harus dilupakan.
Cinta tidak selalu bersama jodoh, tapi jodoh selalu bersama cinta.
Kata pujangga ; Cinta letaknya di hati, meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali. Ia mampu mempengaruhi fikiran sekaligus mengendalikan tindakan kita sehingga kadangkala kita melakukan hal bodoh tanpa kita sadari.
Cinta dimulai dengan senyuman, tumbuh dengan dekapan dan seringkali berakhir dengan air mata.
"

.....

Thursday, October 7, 2010

DuN!@ aQ (2)

assalammualaikum...
aQ selalu update blog pada sebelah malam, kalau korang prasan la...
erm, actually aQ nak smbung kisah sebelum nie...
bab,ada yang request...
well, dia pembaca blog aQ..aQ x mw jua kecewakan pembaca aQ...
Gpun aQ x pndai explain lau dalam dunia sebenar...
bebanding blog nie...
huhu
hurm,sebenarnya, lau ikutkan haT aQ x mw wat sambungan da,
aQ x mw tulis da,bab ia wat aQ rasa sakit sebenarnya...
hurm, nak start dari mna eayh...
hurm...
hurm...
hurm...
cari idea lu,fikir camna nak start...huhu
hurm, cam nie la
setiap perhubungan yang terjalin D atas muka bumi nie
mesT banyak cubaan nya, banyak masalah yang datang, banyak la laG yang banyak 2..hehe
hurm,lau baca jangan emosional k
peace no war...
selepas beberapa ketika aQ mengenali mu...
aQ mungkin memang telah mengongkong mu...
''lompat kemasa kini,N now kita juz kawan, soooo sad''
kini,aQ rasa, aQ hampir seratus peratus tidak mengongkong mu da kan....
dan,lepas aQ post entry nie,ko bebas tuk buat pa ko mw,
bab "aQ teda hak dalam hidup mu"
ko maC ngat kah ngan ayat 2...ko ucap ngan aQ "da la, ko xda hak dalam idup aq"
N time 2, aQ terdiam kejap...then kita becakap lae tuk tempoh 5 minit...N aQ trus off tfon...
punya sakit haT...aQ da mula anggap ko sbg kawan,tap, xkan aq langsung x punya hak sebagai kawan...
aQ just mahukan yang terbaik buat mu..
taP,aQ tahu ko ada sebab 
napa ko wat aQ cam 2,
napa ko wat aQ rasa cam 2
mungkin ko hanya wat aQ rasa cam 2,agar aQ membenci mu
agar perasaan sayang aQ kat ko ilang...
(lau kamu masih x bosan baca,baca sampai habis ya,bab aQ rasa maC bnyk G aQ mw catat,hehehhe)
erm,pa pun yang ko wat,
aQ tetap maC sayangkan ko
aQ tetap maC cintakan ko
aQ pown x tahu la knpa...
aQ just x blh tipu prasaan aq, N lau ko tanya aQ sebab nya knpa aQ suka kan ko 
aQ maC x mampu tuk menjawab soalan 2, aQ x tahu np 

hari demi hari berlalu meninggalkan kita...
taP ucapan sayang aQ tuk ko x pernah meninggalkan ko 
dan x pernah hilang pekataan "aQ sayang ko" dalam kepala otak aQ...
mungkin ko pun da naik bosan mendengar ayat 2 setiap hari kan...
aQ minta maaf ya lau telah menggangu hidup mu, dan kalau telah menyakitkan hati mu..
aQ harap agar ko maafkan kesilapan ku...
jan lak cakap aQ xda wat papa salah pown...
lau xda,mesT ko x marah ngan aQ
mesT ko x ........ngan aQ
mesT ko x .......ngan aQ
hurm, taP aQ mesT akui juga...
hidup aQ sekarang
aQ mmg telah kecewa...
bukan sebab ko...taP sebab diri aQ sndiri,
aQ selalu buat ko marah...








hurm...skunk nie,aQ tengah merindui mu,aQ rindu ko "pontianak" hehe...
kehadiranmu dalam hidup aQ membawa seribu perubahan keatas diriku..
sebenarnya,aQ telah mencuba tuk melupakan ko
kerna ko telah menyuruhku tuk berbuat gitu
taP aQ x mampu...sebab aQ sayang ko...
dan setiap perbuantan ku sekarang adlah tuk ko
bukan jua bemaksud aQ selalu letak kan ko D hadapan,
aQ maC jua ingat Allah,aQ maC jua ngat ma family aQ...
taP tetap jua aQ ngat kat ko,sayang kat ko,rindu kat ko,cinta kat ko...
smpai x blh pandang pompuan len,
arrrrggghhhhhhhhhh,aQ x dapat nak mencatat kisah nie...bab ia berlaku skunk....
aQ tengah msj ngan dia skunkk.....utak aQ ngat dia ja....aQ macam mw taip namanya ja 1000000x...huhuhu
taP takut T dia marah...argggggggggggggghhhhhhhhhhhh...huhuhhuhu
malam nie,len sikit dari malam2 yang lain....selalunya malam2 aQ seP...
bukan la seP yang 2...aQ tido awl da kebelakangan nie...huhu
so lam tidor 2 aQ seP...
tah napa aq blh tido awl...mungkin bab aQ slalu gaduh ma dia,mungkin bab dia x reply msj jua..or,em,ntahla
taP kini dunia aQ terasa seP...bab, bila aQ msj dia jarang xda keja,dia mesT slalu ada keja...

selepas semua 2 berlalu pergi mengikut perhitungan masa yang meninggalkan kita...
aQ ada meminta kepadaNya,agar mengulang masa kembali ke saat aQ menegur mu buat kali pertama D dunia maya ini dan berharap agar dia menghentikan masa D situ..kerna hanya D saat itu aQ bisa merasakan kebahagiaan itu pada jujurnya...
bukan bemaksud aQ x bahagia ma hidup aQ skunk,taP aQ harus jujur... aQ semakin x memahami mu skunk bab ko x mahu aQ fahamimu..taP bila aQ wat de ja, ko marah, bila aQ potong ayat mu masa ko becakap laG la ko marah, bila aQ cuba tuk wat ko gembira,ko mesT gembira,taP ia cuma sekejap ja kan...
entry kali nie x penuh ngan kata2 kan...bab ianya bercampur baur...
walaupun kawan2 aQ D Cnie nmpk aQ gembira,happy go lucky...
kalau la manusia D beri kelebihan tuk baca hati n perasaan seseorang 2,kan bagus...aQ x perlu luah D Cnie...aQ akan pergi kehadapan mu dan biarkan ko membaca apa yang sesungguh nya ada D dalam haT n prasaan ini....
dulu,kalau aQ dalam keadaan skunk aQ akan selalu telefon "cia"(bkn nm sbnr) tuk meluah,P kali nie, kalau pun aQ telefon dia dengan niat tuk meluah, aQ pasT akan mengambil selekoh lain,kerna aQ x tahu macam mna nak meluah ....aQ x tahu da...
hurm,kini aQ mcm kurang dngar da kabar ttg "dia" melalui mulut nya...taP kelmarin, kisah silam muncul semula membawa kenangan yg pasT akan terlintas tuk menjenguk dan membangkitkan akal yang telah D anggap mati dan melupakannya...aQ juz boleh baG cadangan ja lau ko mw...2 pun hanya dengan kebenaran mu saja,bab aQ kan "xda hak"......












hurm, kini, aQ telah merasakan kehangatan matahri itu kembali...sebab aQ yakin dengan ayatnya
"pal,x jua "aQ" tinggal kan "ko", ya...aQ yakin dengan ayat ko 2 beleng...
kepada suhana...maaf la bab entry kali nie mungkin x sebagus yg petama, bab bnyk kisah seD kan...aQ x selitkan suma..hehe,bab ianya akan memanjang dan wat korang malas mw baca...heheh....peace,
kepada yang membaca hingga akhir,aQ ucapkan syabas...bab ikut berjiwang dan melayan prasaan ngan aQ sebentar...terima kasih aQ ucapkan..

aQ harap lepas nie agar matahari itu sentiasa menyuluh tepat ke arah kami agar terhapus la segala kesedihan ini, dan menerangkan kepada 'ia' ttg kesedihan itu...
aQ berharap tuk meneruskan laG kisah nie, taP tunggu lah hingga datang sinar bahagia dan sinar suria...huhuhu.....taP aQ tetap aQ, walau pun pahit, aQ tetap akan meneruskan kisah ini....salam sayang 
next time jumpa lae K....(ada orang ngah tunggu,marah da dia)hehhehe
"aQ sayang ko"......(menanT balasan yang ikhlas darimu.)

Thursday, September 30, 2010

DuN!@ aQ...

assalammualaikum....
hari nie genap 40 hari aQ kenal ngan dia...
aQ happy sangat kerana telah mengenalinya dalam hidup nie...
mungkin dia pown rasa macam 2 juga (i think N i hope so)heheh(^_^)
taP, selama 40 hari nie....
aQ rasa aQ maC blom mengenalinya secara mendalam...
bukan sebab dia x mw...
mayB aQ yg x pndai sangat nak mengenali seseorang 2...
aQ maC ngat kali pertama aQ menegurnya...
kali pertama dia reply msj aQ lam fb
aQ maC ngat pa yg aQ cakap
kali pertama aQ chat ma dia
aQ juga maC ngat masa kami pernah kapel selama 2 minggu dalam bulan syawal 2...
semua indah belaka....
walaupun mungkin ada kawan aQ yang akan ckp aQ kilik bab cakap semua 2 indah...
erm, no komen bout that...
taP, aQ akan tetap akan cakap semua 2 indah...bukan hanya pada mulut...taP bottom from my heart say's that....N i won't lie 2 my self...
tatkala matahari memancar cahaya dan menerangkan sebelah bahagian bumi yang gelap...
dia selalu berjaga masa 2...
tatkala gunung menyembunyikan kecantikan disebaliknya...
dia suka edit gambar hingga bosan...
tatkala laut menyembunyikan seribu persoalan...
dia selalu ingin meluahkan,taP dia x tahu caranya...
tatkala hujan yang turun membawa pelangi yang indah...
dia selalu merasa sedih dan terasa keseorangan di dunia nie...

taP ingat la...
bulan yang berkawah itu tetap nampak indah dengan adanya matahari...
gunung yang indah itu tetap menjaD pilihan hati kerana kita menghargai apa yang ada dihapan kita,bukan di sebaliknya...
laut itu tetap tenang walaupun ia banyak persoalan
dan, hujan sentiasa menutup kesediahnnya dengan air yang mencurah membasahi tanah ini...

mungkin hidup x selalu indah...
taP, kita telah di anugerahkan otak,mata,telinga...
keluarga,kawan,guru
dan kita mampu untuk mencipta kebahagiaan yang kita selalu inginkan...
andai kita mampu untuk mengulang kemasa dulu...apa ko sanggup???
untuk merasa dunia yang telah ko lalui???

dan selama perkenalan aQ ngan ko aQ sentiasa mengingati mu...
sentiasa ingin berhubung dengan ko
sentiasa ingin bersama ko
sentiasa ingin mengetahui apa yang sedang ko lalui di sebelah sana...
dan aQ ingin sentiasa mengucapkan aQ syg ko dalam setiap detik yg ada...

mungkin ko akan marah pas ko baca entry aQ nie,
bab,ko suruh aq tido kan...(^__^)
well,i can't sleep...
dunno why,but i know...
i miss u, N that 1 of D reason why i still can't sleep
k...jangan tanya laG K...

maaf kan aQ kalau selama perkanalan kita 
aQ selalu wat ko marah
aQ selalu wat ko geram
aQ selalu wat ko sedih
aQ selalu panggil ko beleng
maafkan aQ,aQ xda niat tuk buat 2 semua 
cuma,1 yang aQ x faham...
ko akan gelak bila aQ wat 2 semua...
ko akan cakap "aQ tempeleng ko 2" dengan sedikit ketawa dan ukiran senyuman diwajahmu
aQ x tahu apa yang ko fikir masa 2...mungkin sekang nie pown ko maC senyum baca entry nie kan...dan skunk ko ketawa bab ayat taD 2...hehehehe,beleng jua ko nie kan...senyum+ketawa ngan laptop/pc ko ...hehehe
jam sekarang menunjuk tepat 4:55 subuh....
waktu kena hormat...
aQ akan sambung crita ko len kali ya...
maafkan aQ lau wat ko mrah ya...aQ xda niat.. (*_*)

aQ sayang ko nyak.....
Risma Ramli..(^__^)....kikikikkikiki

Monday, September 27, 2010

DuN!@ dan p3ngaJaraN

assalammualaikum...
manusia semakin hari semakin tua...
umur kita semakin meningkat...
itu mesti kamu sedar kan...

taP
maC ngat ka kamu dengan kisah lama kamu???
kenangan lama kamu???
kawan lama kamu??
guru lama kamu???
rumah lama kamu??

kalau ngat pown..
mesT 70% kenangan pahit yang kamu ngat kan...
kenapa x ngat kepada kenangan manis???
kenapa???

aQ wat entry nie hanya tuk lepaskan tekanan...
hihi
why this all happen 2 me??
why should me???
i'm not strong like other's....
mayB outside i just know how 2 smile
how 2 laughs
but inside...
who know...
i wonder if there's a good N beautiful places in this world
that if we go there
we'll return like a new baby
who got no worries
got no problem
but i afraid if that happen
cause i won't 2 lose my memory
i love my family
i love my friends
i love all people around me
but why problem always chasing me???
why???why???why???
i just wonder 
what will happen 2 this earth if
people live with no feeling
no humanity
no mercy
this all happen with a reason right??
but what the reason??

aQ mula x faham ngan suma nie...
andai kita mampu pergi ke daerah yang paling sepi
apa yang perlu kita lakukan??
mampu ka kita tenangkan fikiran???
mampu ka kita lupakan masalah kita???
mampu ka kita tuk menggembirakan diri kita???

mungkin kita hanya mampu tipu orang tuk lihat kita gembira
tapi kita tetap x mampu tuk tipu diri kita

aQ bukan pa...
taP aQ rasa macam 2 jua
aQ rasa aQ penat tipu diri aQ sendiri...
aQ x tahu mw luah macam mana
kenapa aQ macam 2???
??????

dunia tanpa sempadan
pemikiran tanpa batasan
alam semesta tanpa tandingan

taP kenapa kita mesT berada dalam keadaan yg selalu buat kita dalam keadaan terdesak???
kenapa kita tidak sentiasa berada dalam kegembiraan??
kenapa semua ini berlaku tatkala kita ingin merasa bahagia???
taP 
kita x tahu kan 
kata orang
"kita berharap tuk hari yang cerah,
taP Tuhan turunkan hujan..
kita tak tahu,
Dia sebenarnya,
ingin memberi pelangi kepada kita"
bukan ka ittu indah...
dan jika D hayaT kejadiannya
kita mungkin akan menitiskan air mata..

mungkin bab 2 la jua aQ sentiasa senyum, ketawa, dan di anggap xda masalah
taP bila kebahagiaan aQ akan muncul??
kalau ia da muncul...
kenapa hanya seketika cuma???
taP hidup nie skali ja kan..so,aQ da blaja tuk trima kenyataan
dan sentiasa menunggu saat bahagia aQ itu...
sebab 2 la aQ sentiasa happy,senyum,ketawa dan jarang serius
dalam setiap hal
kerna setiap hal itu sangat indah buat aQ
dan sanggat bermakna baG aQ
kerna ia berlaku hanya sekali dalam hayat kita yang singkat ini....

Thursday, September 16, 2010

Dun!@ penuh kesabaran

assalammualaikum.....
entry nie adalah luahan hati aQ yang mana aQ x tahu nak meluah ma sapa laG...
dari raya pertama aQ pendam cite nie, dan skunk ia telah bertambah dan membuat aQ tenang,membuat aQ rasa ingin bunuh diri,segalanya la...erm,
untuk yang kesekian kalinya,aQ jatuh cinta laG,
crita nie bermula pada 22 ogos jam 2 subuh..
aQ maC ingat time 2,aQ beranikan diri tuk chat ngan dia melalui facebook...
happy juga la bab dia reply,
masa 2 juga aQ minta no.fone dia..
N skali laG dia wat aQ gembira 
bila dia baG no fone nya...
start dari arie 2 aQ slalu msj ngan dia...taP blom brani mw call dia
lucu kan,
aQ pun ketawa gak bila kenang masa 2...huhu :)
hari demi hari berlalu... 
aQ rasa kami makin mesra,taP dia x tahu aQ cintakan dia...
sampai la 1 fine day aQ luah ma dia..
P dia cakap,dia perlukan masa...
aQ cakap aQ akan tunggu,aQ sanggup tunggu...
taP time 2 juga,aQ dapat rasa yang 
mungkin ko juga suka ma aQ...
aQ sayang ko sangat2,sangat2,sayang sangat...
ayat 2 x dapat gambarkan perasaan aQ yang sebenarnya, 
ia leB dari itu,
then, tanggal 5 aQ dalam perjalanan balik LD...
jam 7.15 aQ bertolak dari terminal kk...kita maC laG msj...
ko pun balik pada hari yang sama jua...
sampai LD aQ,ngat nak jmpa ko pada hari 2 jua...
taP selepas berfikir dan memikir itu ini...
aQ faham kite kena luangkan masa ngan kuarga dlu...
after that, 7 september, time 2 aQ bebuka posa D banda ngan kawan,
aQ ajak ko,taP ko cakap ko malu...
bab x sorang pown yg ko kenal...
huhu...
then, aQ baru tau tmpat aQ makan N tempat ko stay x jauh,
tempat kita just berdepan....hehehe,kilik kan...
bab 2 la aQ selalu panggil ko beleng..hehe
hari berlalu dengan pantas
takbir da bergema...
malam 2 kita da mesej....
pas 2, aQ kilik2 malam 2...hehe,lucu sangat...
aQ x tahu pun ko nak trima aQ malam2,actually da masuk 1 syawal kan,bab da jam 2 subuh...hehe
punya la aQ gembira subuh 2...
taP kedit ko x cukup lak time ko nak luah ayat 2 ma aQ...hehe
lucu kan,banyak yang kita cakap sebelum 2...sampai abis kedit ko hingga x sempat ucap...
tambah lagi aQ pown abis kedit jua..huhuhu,last2 ko guna hp kakak ko tuk msj aQ suh aQ on9 facebook...bab ko cakap ko ada something mw Gtau...
aQ pown on9 la...kita kenal dari FB...
dari FB jua la kita/ko ucap ayat 2...
aQ maC ngat dengan jelas lae...
hehe...
then,raya kedua aQ,allan,asrin 
dengan tiba2 P umah mu..huhu,
ko marah aQ p umah mu,bab cakap ko malu la apa la....
huehue,
taP aQ yang wat2 bodoh nie tetap jua datang...
hehe,bodoh kan aQ...
wat ko takut...
sampai salah hantar msj..hehehe
pas 2 raya k'3 aQ join kamu...
nasib la ada allan,asrin,maya...
lau,fuh,maT kutu la aQ jawabnya...
sorang pown x D kenal..huhu
lucu,taP 2 la cinta kan...bila kita da sayang seseorang 2,kita sanggup buat apa2 pown 
janji dapat bersama dengan orang yang D sayang...
i love u nyak....raya 2 pal betul2 happy...
dari c2 jua,aQ tahu ko sorang yang penyayang...
bab,time 2 kita ada prob kan,taP ko tetap amik berat sal aQ...
ko tetap amik kan aQ lauk...
aQ hargai 2...
:-)
aQ bahagia bila dengan ko,aQ gembira bila mesej ngan ko...papa yang berkaitan dengan ko membuat aQ rasa bahgia....sangat2...
taP...

aQ x boleh tipu diri sendiri,sebab aQ kena akui pa yang aQ betul2 rasai...
maaf kan aQ bab meluah D Cnie,aQ tau nak meluah dengan orang,
aQ gugup , Gpun ayat aQ akan menjaD s'kerat2 lau ckp ngan orang..huhu,
aQ xtau napa...
Cnie aQ....
hurm,x bedaya aQ mw taip...
T la aQ post ya....dunia penuh kesabaran 2...hehe
bab,aQ lapar...kihkihkih

Monday, August 30, 2010

kenapa mesT Dun!@ aQ

assalammualaikum...
pa kes nie???
kenapa dunia aQ???
mengapa mesT aQ???
apa sebabnya????
dimana jawabannya???
erm....
ku simpan semua D haT..
gelisah tak menentu...
aQ catat dalam blog..
fkiran meracau x tenang..bab takut+malu2 T korang baca...
tulis lam diari takut ada orang P curi2 baca N takut ilang diari...
so,aQ pun menyimpang la P sudut blah kiri otak aQ tuk ubah crita..huhuhu
korang mesT pernah ada someone yang korang sangat sayang N cintai right...
P pernah ka korang fikir korang da bahagia kan dia???
adakalanya ada something yang kita perlu buat agar dia gembira tanpa pengetahuannya...
ya ka???hehehehe
erm,setiap cinta x harus dimiliki kan..
adakalanya, kita harus melepaskan cinta kita demi membahagiakan dia
taP,perlu kah kita yg menanggung kekecewaan ito???
kenapa???
taP aQ rasa itu adalah jalan terbaik...
melepaskan cinta dengan haT yang luka yg dibaluT dengan senyuman palsu yang hanya dapat D lihat pd mata seseorang itu....
daripada mereka yang terjun bangunan,gantung diri,@ bunuh diri...
kenapa???bukan ka cinta itu buta???
kalau cinta itu buta,ia pasT akan datang semula...
walau orang itu bukan la orang yang kita harapkan...
taP, ia ttp akan membawa kebahagiaan kpd kita...
kenapa perlu gadaikan nyawa hanya kerna CINTA???
CINTA kita mungkin datang semula...taP
NYAWA????? ia tidak akan datang semula...
kenapa ???
wajar ka ko tunjukkan kesetiaan ko dengan membunuh diri ko???
atas sikapnya yang curank kpd ko???
ia nya sungguh tidak patut...
ko harus teruskan hidupmu..
dan buktikan bahawa ko ada otak da ko yang mengawal otakmu..
bukan cinta dan perasaan yang mengawal dirimu...
ko harus berfikir panjang..
bukan mengambil jalan singkat yang bodoh itu...

salam CINTA kpd mereka2 yang bercinta di luar sana...
dan baG kaum2 yang bergelar perempuan...
jaga la aurat mu...jangan termakan dengan hasutan setan yang akan menghancurkan masa depan mu...
beringat la ko akan besarnya DOSA itu...



assalammualaikum

Dun!a aQ dan kO

assalammualaikum...
erm, skunk waktu tuk aQ jawab pesoalanmu...
dan baG pendapat tuk soalan mu....
taD ko ada tanya tuk pendapat ku kan...
"law tiba2 org yg pal syg sgt2..tiba2 muncul..mau kbali gan pal..pala pal buat?"
erm....
mayB lau aQ D tmpat ko...ko pasT boleh jawab nie sndri...
P,let me jawab soklan nie tuk ko K...
secara jujur nya..aQ x pernah rasa cam 2...
P aQ nak berhikayat kejap..hehe
erm...the first thing i want u 2 know is
semua benda yang terjadi di atas muka bumi nie bersebab...
walaupun kadang ada orang yang akan mencintai kita tanpa sebab...
second thing is...
ada baiknya tuk ko tanya dia sendiri kenapa dia wat cam 2....
bab, hanya dia yang boleh beri jawaban yang betul2 ko cari...
............................................................................................
salam

Saturday, August 28, 2010

Dunia kita

assalammualaikum...
this entry is 4 ma pren yg dalam kesedihan skunk...
sapa makan cili dia la yg rasa pedasnya...
P papa pun ko mesT rasa nie ko K!!!
well...sapa yg x pernah ada masalah lam dunia nie???
semua da masalah sndri right...
mayB ko akan kata masalah kita x sama..
kami x faham masalah ko...
taP ko tahu ka pa 2 masalah???
pa masalah yg sebenarnya??
pa 2 kesedihan???
kesedihan yang sebenarnya???
mungkin ko kerap menangis...
mungkin ko cepat terasa...
mungkin ko pelik kan...huehuehue, bab 2 la ko macam 2...hahahha....
papa pun,kita xkan pernah lari dari masalah...kerna masalah datang setiap saat lam hidup kita...
koe kena lah tabah...
koe kena tenang...
koe jgn tunjukkan yg ko ada masalah K...
kalau boleh biar orang nampak kita sntiasa happy walaupun kita ada masalah...
bab maC banyak yg koe kena blaja...
koe maC blum tau erT kesedihan yang sebenar...
simpan la air mata mu itu untuk kesedihan sebenar yang akan melanda hidup mu di suatu masa T.....

mY BoReD LiFe!!!

hidup nie, kadang terasa x adil.......
kenapa kite lebih suke tengok orang lain bahagia???sedangkan kite menderita...?????
kenapa?kenapa?kenapa?
kenap kita x slalu dapat apa yang kita nak,kita selalu dapat apa yang kita xnak....meskipun 2 semua ada hikmah, salah kah kalau kita dapat apa yang kita hendak???taP 2 la kehidupan kan.....
no human can change QADA N QADAR.....

Wednesday, August 25, 2010

dunia yang indah penuh dengan cubaan dan pengajaran yg xkan berhenti memberi kita pangalaman

assalammualaikum...
x nie..aQ nak cite ttg seseorang yg aQ sayang,cinta,kasih....
slama nie,aQ hanya memerhaTkannya dari FB ja..
x brani G nak ucap papa kat dia...
then 1 fine day...aQ B'fikir, kalau x sekarang bila laG..kalau x saat nie,detik nie,hari nie, bila laG aQ nak ucap kat dia...
aQ x tau knapa aQ boleh suka kat dia...
mungkin 2 cinta syaitan,or mungkin 2 cinta jin...taP aQ rasa x mungkin..bab, tiap kali aQ buka FBnya..jantung bdegup kencang...fkiran x tentu, meracau ja...
aQ pun ada tefkir gak mngkin 2 la namanya cinta sejaT...taP x tau la jua kan...
then, aQ pun start la chat ngan dia lam FB...pas 2 P minta no nya..skunk Cbuk msj ngan dia...saat nie pun aQ msj ngan dia....erm...mungkin aQ pernah cakap ngan zay...dia la cinta teakhir ku...mungkin ku silap...
aQ xda sebab yg kukuh knapa aQ mencintai pompuan nie...
aQ x tau nak jawab pa bila dia tanya aQ napa aQ blh suka dia ngan tiba2...
mungkin dia maC sygg ngan X dia taP...
kalau la dia tahu betapa aQ sayangkan dia...
kalau la dia tahu betapa aQ ingin bahagiakan dia...
kalau la dia tahu betapa aQ ingin bersama dia...
kalau la dia tahu betapa aQ mencintainya...
aQ just nak bahagiakan ko la...
then, pas b'brapa hari, dia Gtau aQ, dia ada penyakit...
x lama lae akan wat pmbedahan...
2 bukan penghalang cinta aQ la wei...
aQ sayang ko...
aQ xkan pergi tinggalkan ko selepas ko Gtau aQ ko da penyakit la wei...
aQ bukan jenis macam 2...
dunia nie indah jika kita menghayaTnya dan menjiwainya
taP ia penuh dengan cubaan dan pengajaran yang takkan henti tuk beri kita pengalaman yang akan membuat kita matang...
P bagaimana pula jika kita D uji kali kedua dengan situasi yang sama....
ada kah kita akan leB baik dari yg sblumnya???
aQ xtau...
hari nie....mungkin ko maC akan berkata ko akan pergi leB awal dari aQ..taP sapa yg tau ajal kan...mungkin "dia,mereka", mayB "aQ" yang akan pergi dulu...
aQ x laraT G nak trus menaip ngan jiwa yg *&*%^ nie...
papa pun aQ sentiasa baG ko sokongan dari belakang walaupun ko x tau..
aQ sentiasa mendoakan kebahagiaan mu..
semoga ko ceria selalu...
salam sayang...

assalammualaikum.....

Saturday, August 7, 2010

dunia+masa kini

assalammualaikum...
Sptutnya cite nie aQ post kemarin/semalam,P bab bz b'jlan kan,hehe...
Aq nak cite ttg pa yg ku nmpk+lihat kemarin...masa 2 aQ nek city bus,then smpi 1 p'hentian,ada ar cwek yg nek bas 2,muka ayu,pkaian perfect...then kwn dia pun naik gak,bila kwn dia da naik bas 2,pulamak...taring 4 kuar,tanduk ala2 kerbau pun kuar gak,huhu,indah rupa dari prangai.. Btl la pepatah 2,never judge some1 by it's looking...lepas nmpk prangai dia,x jaD niat mw ngorat...bknye pa,P lau la aQ t'kawin ngan dia,cian anak2 aQ beb...mak gangster, anak t mcm na kan...huhu, ntah la pa mw jd ngan dunia skung nie...

Friday, July 30, 2010

dunia aQ dan dunia mU....."dan ko wajib baca nie lau da tenampak"

assalammualaikum...
dunia kita x banyak beza nya...
ko dengan cara mu and aQ ngan cara aQ...
P walau ko N aQ wat dngan cara sndiri...kita ttp dalam dunia yg sama... bekongsi jawapan yg sama...
ko slalu mengeluh pasal 2 dan pasal nie...ko slalu nak benda tejaD mengikut kemahuan mu...ko slalu mengambil ringan benda yg penting dan selalu risaukan benda yg remeh...
selepas engko fikir cam 2, maka dunia kita da x sama....dunia ko dan aQ makin bnyak beza nya...
dulu ko slalu ************ dengan aQ,taP kini tidak laG...
ko asyik dengan dunia mu yg penuh dengan fantasi...
aQ x x tahu knapa ko harus befikiran sedemikian....hahhaha, pa aQ merepek nie...
erm,aQ ada something nak luah or share or just nak mengisi entry yg mmg da kosong nie..hehe...
erm, kpd sahabat aQ yg tengah kejar cinta,yang tengah bercinta, yang tengah gaduh cinta,yg tengah geduh dengan pasangan dan yang telah break dengan pasangan anda...
well, aQ nak cite Ckit...CINTA itu mmg indah,aQ akui nya,bab aQ pernah becinta, CINTA itu parah, aQ juga akui nya, bab aQ pena parah...dan CINTA itu BUTA, bab cinta mana da mata,,bab 2 la dia buta..hehe,erm...
masa mula becinta semua indah,perkara yg kita rasa kita x boleh buat tidak akan mustahil laG dengan hadirnya cinta dalam hidup kita...taP cinta juga membuat kita parah,alpa...
kita lupa bahawa dalamm dunia nie, bukan hanya cinta kita yang wujud...makhluk lain juga becinta..dan kita bekongC dunia yg sama...taP CINTA kita tidak serupa...kita selalu bertanya, mengapa cinta nya lebih bahagia dari cinta kita???kenapan mesT aQ yg hanya dan sering menjaD permainan cinta???
dan kita selalu menyalahkan pasangan kita atas kesilapan yg orang lain lakukan...
aQ nak kamu fikir sesuatu...
wajar kah ko membenci seseorang hanya kerana ko putus cinta???
aQ juga pernah putus cinta, taP aQ x benci dia,kami maC kawan smpai skunk..
wajarkah ko lupa yg ko perna kenal dia dalam hidup mu kali ini???
kerana aQ tidak akan perna lupa orang yg aQ perna kenal...(INSYAALLAH)
wajar ka ko tinggalkan dia jika ko sayang dia??
yg nie aQ rasa wajar la...bab bila kita sayang orang 2,kita tidak semesTnya memiliki atau besamanya..kerna cinta bukan hanya bersama dia...
apa guna cinta jika dia x bahagia bersama kita???
kita slalu ckp ttg cinta..taP tahu ka ko apa 2 cinta????
cinta itu nikmat taP akhirnya.........
x semua cinta happy ending kan..

C=CINTA
I=INDAH
N=NAMUN
T=TRAGEDY
A=AKHIRNYA

baG aQ 2 la definisi cinta....kerna aQ perna merasa cinta dari pelbagai aspek...

1- aQ penah rasa cinta moyet
2- aQ penah rasa cinta zaman remaja
3- aQ penah rasa cinta tiga segi
4- aQ penah rasa cinta tapok2
5- aQ penah rasa CINTA SEJATI yang wat aQ jaD gila...

bnyak lagi la...x larat nak taip...P papa pown cinta tetap indah dan "BODOh" ehhehe

papa hal lau nak tau leB lanjut...just Gtau K...
salam.....

Friday, July 23, 2010

ntah la pa mw jaD

assalammualaikum...
aQ x tau pa nak jaD ngan dunia aQ...
baru taD X aQ kol aQ...
dari cara dia cakap cam dia mw sambung kembali ikatan yg pernah kami bina dulu....
aQ bukan x sayang dia, aQ sayang dia sangat2,taP, but the problem is....
dia kapel ma kawan aQ.....xkan la aQ nak gaduh ngan kawan bab awek kan.....lau masa pertama kali aQ ayat dia mungkin la, bab aQ x kenal Bf nya...hehe
P skunk keadaan lain... I dun understand... i dun know why....
aQ rasa len pas dia kol aQ taD.....
aQ hanya la insan biasa,
aQ juga ingin mencintai dan di cintai...
taP lau da sampai cam nie, nak wat cam na ya/????@!$@%$&^%#@#@%^*&(!@!@$#%&(*&$%&*$@%^%&^&(^
my otaK is EMPTY NOW...
please insert disk 2 reboot...
huhu,
aQ relakan kepergian mu, bersama dia sayang
namun salah kah bila aQ mencintaimu?????
ku ingin ko tau aQ mencintaimu,
ku ingin ko tau aQ merindukanmu...
ku tunggu ko sampai akhir hayat aQ...
$#%$^&*()_)*&^%$#@%^%&(&_%%#@#$%$*_(&&$!#$^*^*&

Thursday, June 10, 2010

rindu nak blogging..hehe

diz monink,ntah napa tngn aq gatal semula nak menaip...huhu,hurm,aq sangka aq x kan gembira jika x jmpa cinta tuk ganti C dia...t'nyata aq slh,upanya aq maC ttp bisa t'senyum dan gembira...cinta indah jika kita sentiasa dpt b'sama ngan 'kapel' kita,taP x t'lintas ka D kpala jika slalu b'sama,psngn kita akn mula rasa bosan dngn kita??itulah yg dinamakan cinta atas 'nama'...kenapa cinta blh merubah s'sorg??kerana dia ingin menjaD s'seorg yg s'mpuna D dpn mata k'kasihnya,bkn ka egois??kenapa kita sngp melakukan segalanya tuk cinta??adakah cinta kpd k'ksih itu indah,bahgia,sesuatu yg x dpt D ungkap??bagaimana pula cinta kpd yg mencipta!?? Yg m'hdupkan dan m'maTkan kita??adakh cinta kita kpdNya dpt Dungkap dgn kta2??kerana cinta mereka terjun bngunan,kerana cinta mereka gantng diri,kerana cinta juga la mereka menipu... Adakah cinta itu indah?bahgia? D mnakh k'bhgiaan itu?? Kerana cinta juga la terlahirnya anak luar nikah,dan terlahirnya pembunuh,b'dosa ka bayi itu???!jika 'kau' terima CINTA kekasihmu dgn m'pertimbangkn nya dulu,maka p'tmbngknla jga utk melakukn p'kara yg keji itu...jgnlh mencntai kerana paras rupa krn ia akn m'yesatkan,dan jgnlah tetarik kpd k'mewahan krn ia blh hlang,ttp tetariklah kpd s'seorg yg membuatmu snym krn ia blh m'nukar hari2 gelapmu menjaD terang,dan CINTAILAH 'dia' keranaNya...

Sunday, April 11, 2010

HiDuP n!3 !nD@h ker???

assalammualaikum...
benar ke hidup hidup nie indah??
lau benar,Dmanakah keindahan itu???
kenapa saya x merasa keindahan itu??
dan yang penting....
kenapa keindahan itu selalu beakhir dengan kesedihan???
kenapa keindahan itu hanya muncul seketika saja???
kenapa3x???
hidup nie indah bila bila bersama orang yg kita sayang...
hidup nie terasa sunyi bila berjauhan dengan orang yg kita syg..
kenapa mesT macam 2???
taP,ada gak orang yang happy bila B'jauhan ngan orang yg die syg.....
kenapa???
aQ wat nie bukan nye pa,
aQ just rasa hidup aQ skunk sunyi...
xda teman
sometimes that's makes me bored
N sometimes makes me feel so happy ...
hikayat nie blum abih laG...
T aQ sambunk N nak berhikayat spt teddy...hihihi :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget