Friday, July 22, 2011

inilah kehidupan

Assalammualaikum
hari ini genap da 11 bulan aQ mengenali dia, mungkin da lama aQ x update
kin ada yang ingat kalau-kalau ada papa yang terjadi ma hubungan kami, tuk info, ALHAMDULILLAH
kami maC ok lae, dan sungguh, aQ maC merasakan degupan jantung ku kencang tiap kali aQ berjumpa dengannya. tiap kali aQ merasakan aQ seperti jatuh cinta pandang pertama bila aQ berjumla dengannya, aQ turut sedih bila dengar dia bersedih, dalam hati ingin membuat dia merasa gembira, ingin buat dia rasa bumi nie indah, tapi aQ sedar, amat sukar tuk aQ wat dia merasa seperti itu, lantas, hati ini yang menjadi sedih, hati ini yang terikut dia
kata orang "bila sayang" hati mu akan berdegup2
kata orang "bila sayang" pasti hanya merasa gembira
kata orang "bila sayang" pasti akan kongsi suka or duka bersama
kata orang "bila sayang" ko akan sentiasa sayang dia
aQ kenal dia selama 11 bulan, da nak hampir setahun da, macam2 yang kami lalui bersama, pahit manis semua kami kongsi bersama, dia juga lah pompuan petama yang wat pertama kalinya, aQ rasakan jujur ma aQ, yang betul2 sayang aQ, hehe, really, i love u sayang,
dia juga pompuan yang telah banyak mengubah perjalanan hidup aQ,dan dia sentiasa inginkan yang terbaik wat aQ
dulu, aQ maC ingat masa kali pertama ko balas chat ma aQ melalui "fb"
aQ juga maC ingat masa kali pertama aQ minta no fone mu and ko terus bagi
aQ merasa gembira, bahagia, suka, semualah perasaan gembira aQ rasa, hehehe, sejak awal pertemuan lagi, ko dah wat aQ bahagia, sentiasa merasa gembira
tapi, aQ kena akui gak la, an....adakala 2, we in fight juga, hehe, but, alhamdulillah, semua berakhir ngan baik, semua aman,
aQ yang terlalu menyayangimu sehingga aQ tidak sedar yang aQ betul-betul, amat-amat, sangat-sangat jatuh hati pada mu, aQ dah beri semua cebisan hati ini tuk ko jaga
lucu, entah kenapa ko boleh miliki semua hati ini, padahal aQ pernah juga janji, xkan sudah 100% menyayangi s'seorang itu, tapi aQ silap, kerana ko mampu, amik ati aQ
KITA da saling kenal antara satu ma lain, da banyak kenangan yang kita lalui, kita da rasa prasaan semua pasangan lain, kita cinta jarak jauh n jarak dekat....
cuma, kita takkan rasa prasaan selingkuh, kerna teda yang akan selingkuh, aQ percaya 100% ko setia ma cinta mu nie, kan???kan syg???
di dalam jangka masa sebelas bulan nie, aQ dapat merasakan yang, aQ lah insan yang betul-betul, rapat n mengenalimu, kan?
aQ rasa seperti da mengenalimu sejak kecil...(tapi ko tua dari aQ kan???, kan macik, hehhehe :P)

bila da rapat macam nie, aQ terasa makin dan amat sukar tuk trima kenyataan andai kita "akan" tepisah suatu arie nanti,(ku berdoa agar benda tue x jadi)
aQ da x boleh sayangi org len, macam mana aQ sayang ko, aQ da x boleh pandang org len macam mana aQ pandang ko, aQ pernah cakap ma ko,
"mungkin ko bukan yang pertama, tapi percayalah, ko akan jadi yang terakhir, kan??? :)
seperti biasa, dari dulu, sampai sekarang, aQ pun tatau kenapa aQ boleh begitu sayang ma ko, tapi aQ ikhlas sayang ko, kerna prasaan aQ ma ko, datang dari lubuk hati aQ yang paling dalam tempat di mana hati ini sentiasa bercakap benar...aQ sungguh sayang ko, dan ko tau itu.... nothing gonna change my love for you, take my hand hand and never let it go, take me where ever you go,
andai ko gembira, aQ akan senyum melalui hari2 ku
andai ko senang, aQ akan riang melalui hari2 ku
andai ko sedih, aQ akan muram melalui hari2 ku
andai ko menangis, aQ akan sedih melalui hari2 ku
andai kita ada masalah, aQ xkan dapat senyum
aQ sangat bersyukur dapat mengenali mu RISMA RAMLI
"Hadirmu didalam hidupku
 membawa cahaya indah
 engkaulah gadis yang ku sayang
 sepenuh jiwa"
aQ sentiasa berdoa agar hubungan ini berkekalan, selamanya, hingga se syurga,
andai terdapat banyak cahaya, hanya ko cahaya dalam hidup aQ
andai terdapat banyak pelawak, hanya ko mampu hiburkan hati ku ngan gelak ketawa
andai terdapat banyak cerita, hanya cerita mu yang sangat aQ suka dengar
andai terdapat banyak cinta, "hanya" cinta mu yang aQ inginkan(slepas Dia N family)
andai terdapat banyak sejarah, hanya sejarah kita berdua yang sentiasa aQ kenang
sampai selamanya cinta ini takkan pernah pudar, walau apa pun, badai melanda, insyaAllah bertemu di taman syurga, menjadi peneman hidup kekal selamanya, meniti hari-hari yang indah setiap hari, semoga dimudahkan perjalanan kita selamanya....


aQ mecuba untuk mengarang sebuah cerita untukmu,
menjadi kenangan di masa tua
mengamit memory,
lucu, bahagia, dan sedihnya
masa bercinta di zaman remaja ini,
yang bukan mengikut trend
atau kepentingan diri
tetapi untuk kebersamaan kita dimasa kelak.....
my love for u will never fade, forever
i always love u

yang menyayangi
ompet_pal_ld_91


p/s
* andai merasa CINTA, hargailah, kerna ia memang indah bila kita menghargai
* andai ada CINTA datang masa ko sendiri, tak salah mencuba tuk menyayangi   seseorang itu, kerna kebahagiaan mungkin menanti kita
* andai telah kecewa, jangan menyerah, tapi bersabar dan bertaqwa la, kerna ada seseorang yang lebih baik akan muncul dalam hidup mu
* beri peluang,tapi jangan khianati peluang itu, beri ruang dan waktu, tapi jan keterlaluan, 
* untuk dicintai, memang mudah, tapi untuk mencintai, itu yang sulit, kesabaran dan keikhlasan adalah kuncinya

Friday, May 27, 2011

diri mu yg aQ kenal sejak mula hingga . . .

Assalammualaikum

ciri2 selama aQ mengenalinya

dia suka bersembang sembang(bercerita),
dia suka org yg sayang padanya,
kekadang dia suka ambil jln tengah(jalan yg cepat n mudah tuk settle s'suatu mslh 2),
sangat menawan & sopan santun,
kecantikan luar & dalam,
dia juga tidak pandai berbohong & berpura-pura,
dia mudah rasa simpati,
dia sangat baik dan pentingkan kawan,
yang aQ tau dia akan sentiasa berkawan,
hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama (kalau kena cara ko memujuknya),
cepat marah(sebab dia sayang ko),
suka melihat dari perspektifnya sendiri,
tidak suka terima pandangan org lain,
emosi yg mudah terusik(hatinya lembut sngt),
suka berangan & pandai bercakap,
emosi yg kelam kabut,
daya firasat yg sangat kuat,
suka melancong,
bidang sastera & seni,
pengasih ,
penyayang & lemah lembut,
romantik dlm percintaan(kekadang),
mudah terusik hati & cemburu,
ambil berat tentang org lain,
suka kegiatan luar,
org yg adil,
boros & mudah dipengaruhi persekitaran,
mudah patah semangat,

selama aQ mengenalimu, aQ akan kata benda yg di atas nie, aQ kenapa la aQ x jadikan 30 kan, hehehe, pelik nie, mungkin aQ ada salah catat apa2, kalau ada, gtau ya, jan diam ja, sebab pelu di baiki............



~sekian~

Tuesday, May 17, 2011

suatu ketika dahulu

assalammualaikum
tiada siapa yg lahir dengan senyuman, dengan ketawa
tapi setiap orang dilahirkan dengan kebolehan untuk
buat orang lain ketawa

memang indah dan bahagia bila kita dapat buat orang ketawa, ceria, bahagia
apalagi jika orang itu adalah orang yang kita sayang,
persoalannya, sampai bila kita akan mampu tuk buat dia ketawa seperti hari ini???
mampu kah tuk buat dia bahagia selamanya???

(^_^)v
lama x blogging, asa rindu gak nie,

bila da lama x blogging, macam2 la yg jadi,
cuti kali nie, aQ rasa sangat bermakna, aQ x rasa bosan macam cuti2 masa lalu, aQ rasa boring, bosan ja, kali nie, aQ rasa masa2 aQ terluang, kenapa?aQ tak tau, aQ ada cerita, tentang "kawan", kawan kah???

-p/s =cerita nie teda kaitan dengan yang hidup atau dah meninggal dunia, jika ada  
      persamaan dari segi watak, tempat, masa, ia hanya kebetulan

ada sekumpulan 5 pelajar yang telah bersama sejak mereka masuk ke tingkatan 4 pada tahun 1989, pelajar kelas mawar, ayu bertindak macam ketua kumpulan, seorang yang tegas tapi suka ketawa, suka buat gila-gila, selalu buat ikut kata hati,

ani, boleh di katakan orang kedua dalam kempulan mereka, suka fesyen, macam model, tinggi, ladies la....huhuhu

ana-pendiam, penuh emosi,sukar di ramal, open, dan seorang penyayang(mksd aQ dia seorang yang terlalu syg akan bf nya)

moi-kira seperti cahaya atau penyeri dalam kumpulan mereka, dikenali dengan seorang yang suka ketawa, walau dalam sedihnya, dia suka wat orang gelak, dan dia juga peramah

kuntum- seperti seorang ustazah,mengalahkan ana, huhhu, kuat betul agamanya, tapi aQ x tahu banyak tentang dia......


cerita 5 sekawan kini bermula, bila tirai orientasi dimulakan
ayu dan ana merupakan kawan lama, mereka da kenal agak lama, bagi aQ, mereka da bagai adik beradik, dan pertemuan mereka dengan yang lain hanya bila mereka berada di bangku sekolah menengah, dan tahu apa itu "sahabat".
x silap aQ, mereka kenal ngan ani sejak tingkatan satu, sebab, masa tu mereka terlibat ngan satu aktiviti yang menyatukan mereka, dan, anehnya, aQ terlupa tentang kuntum, mungkin kerna aQ terleka, hahahahha

dipendekkan cerita, mereka juga telah jadi rapat ama c moi pada tahun 89, masa tue mereka di tingkatan 4, sekolah di SMK *nama orang*, pekan kecil, sebuah daerah yang sedang membangun...
mereka boleh di cakap agak popular juga di sekolah pada masa 2, kemana saja mereka pergi, mereka pasti akan berlima, apa saja yang mereka lakukan, mereka pasti berlima, seingat aQ, selain menjadi ketua kumpulan, ayu juga merupakan "class monitor",
masa berlalu dengan pantas, waktu perpisahan hampir tiba, mereka da bersedia untuk menduduki SPM pada tahun 90, mereka da belajar dan memberikan yang terbaik, dan buat sehabisnya
selepas itu, mereka menjalani hidup masing2, membawa diri ikut haluan yang telah di tetapkan, masa telah membawa perubahan dalam kumpulan itu, setiap orang akan akui tiada masa paling indah selain berada di bangku sekolah menengah dahulu, tapi, ini kehidupan, walau hanya dalam cerita, ia juga mempunyai jiwa, kini mereka terpisah, tak semua juga terpisah,

ayu, ani, ana, moi, dan kuntum, masing2 sibuk mengejar impian mereka, tatkala mengejar impian itu, ana,moi, dan kuntum ditakdirkan untuk bersama semula
tetapi, ia tidak lagi seperti suatu ketika dahulu, mereka sambung pelajaran di bawah satu bumbung sekolah, tapi, persahabatan mereka tidak seakrab dahulu... terasa ada benteng pemisah di antara mereka, suatu hari, moi didatangi kawan baru, di mana dia rasa lebih selesa, untuk bersama dengan kawan barunya itu...
pada masa yang sama juga, ayu dan ani sangat merindukan mereka, terutama ayu, dia sangat terasa dengan ketiadaan mereka berempat di kelilingnya, ayu terasa seperti kehilangan segalanya bila sahabat tiada di sisinya, kerna baginya, sahabat itu lagi penting, dan kini dia dapat tahu tentang moi yang begitu mudah lupakan mereka dan kini jadi agak panas baran Ckit, Ckit jak la, kin dia pun x sedar, "well, aQ yang krang citer nie, jadi, aQ akan cakap, moi ada gangguan perasaan dan dia rasa kawan baru itu lagi sesuai tuk dia"
hehehe, then, hari demi hari berlalu, dia maC seperti biasa, malah dia da bertambah dingin dengan kuntum, mereka bagai da x boleh serasi uda, kenapa??? macam mana itu boleh terjadi, sedangkan mereka suatu ketika dahulu da bagaikan 5 beradik yang tak boleh berpisah...kenapa kini dengan tetiba semua ini terjadi???siapa yang salah??? tiada siapa yang salah sebenarnya, dan aQ ringkaskan cerita ini, akhirnya moi sedar akan siapa kawan yang betul2 kawannya, walaupun dia da sakitkan hati mereka, tapi, mereka kan sahabat, bukan tuk saat itu, tapi untuk setiapdetik yang ada sehingga selamanya mereka tetap sahabat

***SEMALAM KAMU JADI KAWAN, KERNA KENANGAN SILAM
***HARI INI KAMU MASIH BERKAWAN, KERNA JANJI SEMALAM
***ESOK KAMU AKAN TERUS BERKAWAN. KERNA HARI INI KAMU SALING
  MENDOAKAN HARI2 KEMUDIAN, DAN KAMU AKAN TERUS BERKAWAN
***DAN AKAN TETAP KAWAN , KAWAN SELAMANYA, WALAUPUN MUNGKIN DALAM KENANGAN

P/S =kiranya waktu yang seketika cuma menjadi kenangan tuk di ingati sepanjang zaman kamu, ingatlah sahabat kamu selagi mampu, kalau hari baru muncul dan pisahkan keakraban kamu yang da lama terbina, ukirlah secebis "tentang sahabat" di hati mu, agar tidak melupakan sahabat di masa kelak nanti..

P/S = yang terakhir
             -friendship is 1 of the hardest things to keep, coz somewhere in the middle, new friend may come, but i hope, u still keep ur friend in ur heart even if someone new comes along
(^_^)V
peace no war

just another fairy tale in my life
-tiada kaitan dengan yang masih hidup @ yang da meninggal

video

Tuesday, April 12, 2011

الحمد لله (ALHAMDULILLAH)

Assalammualaikum
selepas lebih kurang 7 jam dalam wad, aQ dapat berita dari kak ana, kak ana cakap, semua ok, pembedahan berjalan lancar, petang taD, sekitar kul 5 petang, aQ dapat msj dari no dia, ngatkan dia yg msj, i guess tue akak dia, akak cakap, erm, something like this, "salam,nyak selamat da operation,skunk dia d wad uda", lebih kurang la, alhamdulillah, dia da selamat dari pembedahan, keadaan dia skunk pun stabil, alhamdulillah, Syukur, skunk, dia tengah rehat, tau la, pas pembedahan, mesti kena rehatkan, kin bius 2 maC ada kesan lagi, wat rasa mau tido ja,
p/s : rehat lu ia, sampai betul2 sihat, ok :)
dari semalam dia x makan, kuy 12 semalam dia start puasa, ready tuk rie nie, then, doktor cakap, bila da sedar lagi nanT, dalam sekitar kul 7, boleh cuba tuk minum dulu, pas 2, cuba tuk makan, kin dalam masa 2 @ 3 hari lae, nyak boleh jalan semula, kan??? kuatkan semangat ia?
erm, jangan berhenti doakan agar nyak cepat sembuh, K
ALHAMDULILLAH

InsyaAllah

Assalammualaikum

Tuesday, 12 April, 2011
6:33AM

selepas sekian lama, menunggu, sabar, akhirnya, masa yg ditunggu2 kini da tiba, hari nie adalah hari pembedahannya, aQ x mampu tuk tulis nie semua,
erm, taD 6:30, dia masuk wad tuk wat pemeriksaan lagi, sebelum pembedahan dijalankan, mulanya, aQ cuba tuk tenangkan hati nie, dengan senyuman (^__^), tapi hati kecil nie maC tetap merasa kerisauan itu, ia berbisik di dalam "alhamdulillah" dia x nampak kesedihan ini, jadi, terus wat dia senyum, bagi dia semangat, agar cepat sembuh, soo, aQ terus sembunyikan perasaan risau aQ, terus bagi dia semangat, tuk dia kembali sihat dan cergas macam dulu, jadi seorang yg periang, banyak senyumnya, banyak bicaranya, insyaAllah, dia akan sembuh juga, aQ tau dia akan sembuh,
kelmarin, doktor ada cakap, peluang pembedahan tue berjaya, tinggi... jadi, aQ yakin, tue dapat tenangkan Ckit hati mu, kan??? erm, kin ko x dapat baca nie semua dalam masa terdekat nie, taP, aQ harap bila da sembuh nanT, ko baca ia -_-, sebab, taD kan, erm... hehe, miss u Nyak...
ya Allah, ko sembuhkan la insan yang bergelar Risma Ramli, ko berilah dia kekuatan tuk hadapi semua ini ya Allah, beri dia kesenangan ya Allah, mudahkanlah pembedahan ini untuknya ya Allah, dan beri dia kesabaran untuk semua ini ya Allah, semoga semua baik2 saja, ya Allah, amin.....
kalau la aQ boleh cerita semua pa yg berlaku D sana, kalau la aQ boleh kongsi semua pa yg D rasa ma korang, kalaulah aQ boleh, KALAULAH. . .

1. sapa yg kenal Nyak n rapat ma nyak, kin korang x dapat contact no dia kan??? erm, bukan dia nemau berhubung ma korang, P dia ingin "sendiri", erm, kalau ada di antara korang yg ucap papa ma dia, anta msj ma dia, aQ baG pihaknya, mo ucap "terima kasih",  insyaAllah, bila da sembuh nanT, dia akan reply msj korang semua, satu2, ia, taP, kenalah doakan dia tuk sembuh cepat, ia, jadi boleh reply msj korang, kan????

2. sapa yg kenal Nyak n rapat ma nyak, mesT korang tau nyak jenis macam mana kan???aQ da jumpa ramai orang yang rapat ma Nyak, dan aQ x pernah dengar yang negatif sal dia, aQ hanya denga yg baik2 tentang dia, semua yang aQ jumpa akan cakap, nyak 2 baik, baik, baik, taP, Cnie, baG sesiapa yg x suka, or ada perasaan dengki walau Ckit dalam hati tue, well, aQ mo "minta maaf" baG pihaknya, maafkan semua pa yg dia da lakukan kepada kamu yg wat kamu sakit hati, dia xda niat tuk wat kamu macam 2, lagipun, sampai bila jua kamu mau benci2 orangkan???

3. sapa yg kenal Nyak, dia kimsalam ma kamu semua, erm, sapa pun yg lupa rie nie, harap korang dapat refresh N ingat sebelum di ingatkan, ia ^_^ , "nyak rindu ngan kamu semua...dia asyik ingat kenangan kamu waktu di SMK dulu, dia rindu sangat ma kamu semua, dia ingin sangat jumpa kamu, erm , aQ ada soalan, kamu rindu dia ka???........................................

4.sapa yg kenal Nyak, atau tidak kenal ma dia, kita sama2 la berdoa agar dia sembuh cepat ia, ba, bagi muslim 2, tadahlah tangan skunk, baca doa, mohon kepadanya, ia baG yg beragama lain pula, buat la dengan cara masing2, tapi tujuan tetap sama, mendoakan dia, agar dia cepat sembuh, INSYAALLAH

sekarang, dia mungkin da ready tuk pembedahan tue, or, mungkin juga dia tengah di bedah sekarang, syg kuat ia, abg tunggu sayang, ^_^, baG yg x kenal, kin korang tertanya2, pembedahan apa, erm, dia ada masalah dengan tulang belakangnya,

betulkah bila bulu mata tercabut, ada orang rindu???da agak lama bulu mata aQ x gugur, bab, aQ pelik sangat, banyak bulu mata aQ yg tercabut, dalam jumlah yg banyak, padahal,ia jarang berlaku,

Syg???bila da sembuh n baca nie, jan marah tauk, taP, xda papa yg wat syg marah an??bab, abg nda..........................hehehehehehehhe, peace

cepat2 sembuh, ia cinta, we all love u, really love u, especially me arrr, hehehe, kan cinta ^_^, love u

dalam kesedihan
tersimpan kegembiraan
dalam kegelapan
tersimpan cahaya
dalam usaha pencarian diri sendiri
tersimpan banyak dugaan dan cubaan
tapi,
kita sebagai hambanya
harus sentiasa bersyukur
dengan segala ujiannya
agar semua tidak sia2 dalam hidup ini

ikhlas

Thursday, April 7, 2011

khamis, 7 april, 2011 4:00 PM

Assalammualaikum
sejam 37 minit berlalu, aQ memulakan penulisan ini, agak lambat untuk aQ menyatakan apa yg ada di dalam otak ini, agak lama untuk aQ meluahkan apa yg terbuku di dalam hati ini, aQ cuma berharap agar dapat masa yang lebih tuk bersama mu

esok,8hb . . .
ko masuk wad uda kan???aQ dapat rasakan ketakutan yg ko rasakan, aQ dapat rasa,.... pagi tadi, ko ada cakap ma mama kan, lepas kowang tefon td, mama asyik cakap sal ko ja, mama suh pesan kat ko, mama cakap, kena kuat, kena sabar, kena tabah, kami semua doakan syg, agar cepat sembuh,
sekarang jam menunjukkan 8:26 PM, jari aQ asyik terhenti untuk menulis entry nie, aQ x kuat untuk meneruskan entry nie, aQ macam ada perasaan takut,  mama cuba tuk tenangkan aQ, dan aQ cuba tuk tenangkan diri n just fikir positif, (^-^)
mama da sampai umah kan, skunk mama akan jaga syg,
syg jaga kesihatan ia, dengar n ikut pa doktor cakap ia, insyaAllah, semua nie akan berakhir tak lama lagi, kan?? -_- . . .  syg hanya perlu bertahan tuk sekejap lagi, ia, sbg pasti syg bleh wat, da lama syg bersabar dan bertahan kan, kini waktu 2 da dekat, waktu yang da lama kita tunggu,

-prasaan aQ-
aQ gembira
aQ suka
aQ sedih
aQ sangat gembira dalam kesedihan aQ

-sebab-
     waktu2 sukar dalam hidup mu akan berakhir x lama lagi, waktu sedih akan di ganti dengan kegembiraan, insyaAllah,. . .  penderitaan menahan sakit dan peritnya akan berakhir juga, senyuman akan kembali ke raut wajah ayu mu, tapi, aQ x nafikan rasa kesedihan yang turut aQ alami, rasa risau, rasa takut yg muncul pada masa yang sama aQ merasa gembira, kerna, hurm, aQ nemau fikir yang negatif... aQ sedih n risau bab, pembedahan itu x lama lagi, esok ko akan di pantau hingga la tiba hari pembedahan itu, 


sesiapa pun yang baca atau terbaca entry nie, kita sama2 doakan dia ya, sampai dia sembuh dan riang seperti dahulu, AL-FATIHAH , TERIMA KASIH

ikhlas

Thursday, March 31, 2011

WakTu yaNg tAk TerLuAnG

Assalammualaikum
dari taD x dapat tido,jam menunjukkan 4:16 AM uda, isk3x, aQ x dapat tido dan x boleh tido,
banyak perkara terjadi baru2 nie, x dapat tuk aQ nyatakan semua, aQ ingin nyatakan pa yang aQ rasa, pa yang aQ fikir, pa yang aQ inginkan, tapi ia tak mungkin dan mustahil, hehehehe, apa yang mustahil, aQ sendiri pun x tahu gak, adehdeh, parah kan, pa leh wat, hehe, subuh2 nie, ngan tido yang tak cukup, banyak merapu ja la keja ku nie kan, hehehe, bestnya, da lama x merapu Cnie, hurm, actually aQ nak citer something,

this lately, dia busy sikit, jadi waktu tuk kami agak kurang, banyak yang terlepas, bila dia bangun, dia akan ada kerja terus, bila dia kerja, dia akan busy, bila dia busy, waktu kami akan berkurang, hurm, sedih gak la, perasaan sunyi, sedih, boring, murung, suma terasa, bukan juga ingin bersama-sama tuk 24 hour, tapi terasa tul waktu yang kita luangkan bersama, da tak seperti dahulu, kini semakin sunyi, taP, it's ok, bukan sengaja or D sengajakan pun, banyak waktu-waktu yang tak terluang bersamamu, ada masa 2, bila aQ happy, aQ ingin sekali berkongsi bersamamu, tapi, aQ sedar, lau aQ hantar teks "happy" pun, mesti ko akan balas dalam tempoh yang lama, dan rasa kegembiraan itu da berlalu, soo, i just decide to celebrate it dengan sapa yang ada sebelah saya masa 2, hehhe, jahatnya aQ, kekadang plak 2, bila aQ sakit, aQ X Gtau ko pun, sebabnya, aQ tau ko ada kerja nak wat, jadi, xkan la aQ nak tambah kerja mu tuk risau sal aQ kan, aQ akan jaga diri, N aQ ok juga, tapi, jahatnya aQ kan x bagi tau ko, kekadang 2 aQ mahu betul dial no mu, tapi aQ tahan perasaan itu dengan main game, buat de, nntn film, dngar lagu, kekadang berjaya gak cara 2, kekadang lak, aQ akan tetap mencari ko, tah kenapa perasaan ini sungguh kuat, adeh, aQ rasa rugi dan kehilangan waktu2 yang berharga bila aQ x dapat luangkan masa bersama mu, kita orang luar kan???yg contact dalam masa tertentu.... ia ka??huehue, P, aQ yakin, tue suma perasaan aQ, sebab, egonya aQ bila dapat msj dari ko dan dengan selamba, aQ menyuruh mu tuk wat kerja, T ja msj ma aQ, padahal punya happy time tue, bila dapat msj dari koe, tuhan ja tau, walau mungkin x lama, P aQ gembira, walaupun ko bz, ko still ada masa tuk msj aQ, kan???bila aQ menyuruh mu tuk wat kerja mu dulu, aQ keberatan sebenarnya, dan bila ko cakap "iala'', rasa nyesal lak suh ko P wat keja, hehehe, P aQ cuba tuk fahami mu, G pun, kerja 2 pun penting kan??jan cakap tak, hehehehe, aQ sangat rindu ko...................................................
sangat merindui mu.....

cerita kosong D pagi khamis, V(^__^)V
tiada benarnya

Friday, March 18, 2011

HAMPIRNYA HARI KIAMAT

penaklukan baitulmuqaddis, Dari Auf b. Malik r.a.rasulullah s.a.w. telah bersabda: "Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." (sahih Bukhari)

zina bermaharajalela. "Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknyamelakukan persetubuhan seperti himar(keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." (sahih Muslim)

banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang. "Diantara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang." (Abu Hurairah r.a)

bermaharajalela alat muzik. "pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka. Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian(muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita" (Ibnu Majah)

menghias masjid dan membanggakannya. "Diantara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid"  (Riwayat Nasai)

Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik. "Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga." (Riwayat Ahmad dan Hakim)

Ramai orang soleh meninggal dunia. "Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik hati dan ahli agama di muka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran."  (Riwayat Ahmad)

orang hina mendapat kedudukan terhormat. "Di antara tanda-tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang berima yang diapit oleh dua orang mulia"  (Riwayat Thabrani)

mengucapkan salam kepada orang yang dikenalinya sahaja. "Sesungguhnyadi antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalinya saja."  (Riwayat Ahmad)

bulan sabit kelihatan besar. "Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung(membesarnya) bulan sabit." (Riwayat Thabrani)

banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita. "Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu" (sahih muslim)

banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar. "sesungguhnya sebelum datangnya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar"

Negara Arab menjadi rumput dan sungai. " Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai." (Sahih Muslim)

pesanan terakhir Rasulullah s.a.w. pada 9 zulhijjah
pada hari, 9 zulhijjah, Nabi Muhammada SAW meninggalkan pesanan terakhir dalam khutbah Baginda di Lembah Uranah, Gunung Arafah, berhampiran kota Mekah.

  Khutbah terakhir Baginda pada tahun ke-10 hijrah berbunyi: " wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak aku katakan. aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas ini. Oleh itu, dengarlah dengan teliti kataku dan sampaikan ia kepada orang yang tidak dapat hadir di sini hari ini. Wahai manusia, sebagaimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci, maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang muslim sebagai amanah suci. kembalikan harta yang di amanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak. Janganlah kamu menyakiti sesiapa pun supaya orang lain tidak menyakiti kamu lagi. Ingatlah bahawa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan dia pasti membuat perhitungan di atas segala amalan kamu. Allah mengharamkan Riba, justeru, segala urusan membabitkan riba di batalkan mulai sekarang. Berwaspadalah terhadap syaitan demi menjaga keselamatan agama kamu. Dia(Syaitan) sudah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutinya dalam perkara kecil. Wahai manusia, sebagaimana kamu mempunyai hak atas isteri kamu, maka mereka juga mempunyai hak di atas kamu. Jika merekamenyempurnakan hak mereka ke atas kamu, maka mereka juga berhak untuk di beri makan dan pakaian dalam suasana kasih sayang. Layani wanita kamu dengan baik, berlemah-lembutlah dengan mereka kerna sesungguhnya mereka adalah teman dan pembantu yang setia. Dan hak kamu atas mereka adalah sama sekali tidak boleh memasukkan orang yang kamu tidak sukai kedalam rumah kamu dan di larang melakukan zina. Wahai manusia, dengarlah bersungguh-sungguh kataku ini, sembahlah Allah, dirikanlah solat lima kali sehari, berpuasa pada Ramadhan dan tunaikan zakat daripada harta kekayaan kamu. Kerjakanlah ibadat haji jika kamu mampu. Ketahuilah bahawa setiap muslim ialah saudara kepada muslim yang lain. Kamu semua adalah sama, tidak seorang pun lebih mulia daripada yang lain kecuali dalam takwa dan beramal soleh. Ingatlah, bahawa kamu akan menghadap Allah pada suatu hari di pertanggung jwabkan di atas segala apa yang kamu kerjakan. Oleh itu, awasilah supaya jangan sekali-kali kamu terkeluar daripada landasan kebenaran selepas kewafatanku. wahai manusia, nilailah dengan betul dan fahamilah kataku yang sudah aku sampaikan kepada kamu, sesungguhnya aku tinggalkan kepada kamu dua perkara yang jika kamu berpegang teguh kepadanya, nescaya kamu tidak akan sesat untuk selama-lamanya. Itulah Al-Quran dan sunnahku, hendaklah orang yang mendengar ucapanku, menyampaikan pula pada orang lain, semoga orang yang terakhir lebih memahami kataku daripada mereka yang terus mendengar dariku. Saksikanlah ya Allah, bahawasanya sudah aku sampaikan risalah-Mu kepada hamba-Mu."

*perkongsian untuk kesedaran bersama*

Monday, March 14, 2011

bulan kedua dalam 7 bulan perkenalan

assalammualaikum...
rie nie genap dua bulan aQ ma dia....hehehhe
akhirnya bertahan gak sehingga bulan kedua....
rie tue 2 minggu ja, skunk da 2 bulan da.....macam2 gak benda yang berlaku nie, macam2 cubaan yang datang , aQ maC ngat bila dia cakap yang dia mang susah mau lepas someone yang sama2 ma dia dalam masa dua bulan or lebih...
hehhehe...
erm, baru2 nie kawan aQ call aQ, dia ada juga tanya ttg ubungan aQ ma C Nyak, then dia ada cakap "aik,kekal juga kamu ya" hehe, dia macam tak caya ja nie, kin dia nampak dalam perkenalan kami hanya pergaduhan ja yang ada...hehe, mungkin la...bab dia ada bila mana kami gaduh ja...masa kami mesra dia xda plak, kin sap tue la dia cakap macam 2, well, aQ harap ko pun kekal ma awek ko yang berada nun jauh D seberang sana(BOGOR)...hehe, makaC tuk prihatin ma aQ(kami)...u'r the best bro, N dia wat aQ tekejut juga bila dia ada mention X aQ yang pertama skali,hehhe, x sangka plak,dia maC ngat namanya....
lupakan citer 2, aQ bukan mau citer sal 2 pun, ngeee
kini,walau mungkin telambat aQ post entry nie, P aQ mang betul2 mau post juga..hehehe,

-RISMA-
Nama budak yang ada dalam hati aQ skunk, bila mana aQ lihat pompuan lain or whatever, aQ mesT ingat dia terus, tatau napa....N aQ pasan gak, sejak aQ mula post tentang dia, sampai kini...aQ meneruskan kisah dalam Cnie, semua tentang dia, hehe, kin ada yang geram ma kisah nie, well this is my space...hahahha, whatever i want to write, whatever i want to publish, it's my right...hahahhahaha
if u like, keep reading, if u dont just press "ctrl + w" hahaha, but if u like, don't press it before it's too late and make u work double to open my page once again...hikhikhik
peace-keep reading-
kini da 2 bulan aQ ma dia, N lebih setengah tahun aQ rapat ma dia, rapat sangat2...walaupun jauh pada zahirnya... taP, kami selalu dekat, 
kenapa??? sebab maC memandang langit yang sama dan masih merasa tiupan angin sepoi2 bahasa...hehehe(kunun), kini, pergaduhan da macam amat jarang sekali, feel like there's some bond between us,hehe...( I REALLY LOVE U SAYANG ), 
hehe,
kini aQ makin mengenali dia, hari demi hari berlalu pergi meninggalkan kita, aQ bersyukur dapat mengenali mu dalam hidup ini, aQ masih ingat pa yg berlaku sebelum2 nie, macam2 yang berlaku kan, ada separuh 2 aQ kongsi Cnie, ngee...
da lebih setengah tahun aQ ma dia, aQ harap agar hubungan ini terus kekal selamanya, tapi tidak semudah itu kan, hubungan mana yang dapat berjalan dengan lancar tanpa ada halangan, tipu la namanya bila ada someone yang citer ma korang yang dia ok ja, dia bahagia ja, lau x caya P tanya c amyk, hehheheh, bab aQ tengok C amyk nie selalu bahagia, happy go lucky,tap aQ yakin dia ada masalah tersendiri jugak, walau mungkin dia berjaya tuk cover masalahnya, thumb up for u amyk!!! hehehe, T ajar aQ juga ia, :P  
entry nie patutnya post 3 hari yang lalu, P atas sebab masalah teknikal dan masalah itu dan masalah ini, hari nie la baru dapat post,I'M COOOO CORRY isk isk isk....
pa pun, kepada reader's, selalu2 la doakan kami k
PAL & NYAK

Tuesday, March 8, 2011

30 hari dari sekarang

ASSALAMMUALAIKUM

--SAKIT TULANG BELAKANG--
tue la sakit yg dihadapi oleh dia yang hanya disedari beberapa tahun lalu, aQ masih ingat bila kali pertama aQ diberitahu dengan mulutnya sendiri....dia memberitahu kepada aQ  bahawa dia mempunyai sakit tulang belakang, pada masa itu, aQ tidak menganggap itu perkara serius, aQ hanya beritahu kepada diri aQ mungkin dia hanya ingin memberi alasan kepada aQ dan setiap sesiapa yang ingin mengenalinya.....taP aQ sedar yg tanggapan aQ terhadapnya salah,
kerna
aQ nampak akan kesungguhannya dan keberaniannya untuk nyatakan yg dia ada sakit tulang belakang...setelah itu, aQ menerimanya dengan terbuka...macam2 yg bermain di dalam fikiran ini pada masa itu...
betulkah gadis ini??
dia seriuskah nie??

diri ini hanya mampu membisik ke dalam hati agar dapat menenangkan diri dan terimalah seadanya, ada hikmah nya kenapa "DIA" membuat jalan cerita begitu...
setelah aQ berjaya pujuk hati kecil ini, aQ terus mendekati gadis itu, dan aQ tak tahu kenapa aQ begitu tertarik kepadanya, hari demi hari berlalu, bulan berganti bulan...kami kini adalah pasangan kekasih , walau mungkin sebelum ini kami ada banyak masalah, kami cuba selesaikan satu persatu, sehingga kini di mana kami telah bertambah baik, syukur ke atas mu ya Allah... dan tentang sakit yang dia alami, bukan aQ ja yg tahu, bff nya suhana,amyk,bella,chong....mesti tahu dia ada sakit tulang belakang
kini
genap sebulan, dia akan tinggal di hospital untuk pemeriksaan dan pengawasan, bila tarikh 2 da kompom aQ berasa takut, aQ takut sangat...taP,dalam masa yang sama aQ turut gembira kerna, akhirnya penderitaan itu akan berakhir dan dia dapat hidup seperti orang lain yang tak sakit, yang tak di kawal dengan ubat...N syukur juga sebab tarikh 2 da kmpm bab sebelum nie doktor da bagi tarikh untuk operation, tapi ada masalah yang timbul, jadi kena tangguh lagi, bayangkan la dia terpaksa lagi menahan sakit itu untuk beberapa bulan... badan si gadis kecil yang lemah menahan sakit tulang belakang yang amat parah dan sakit yang hanya akan muncul pada golongon tua sahaja, bayangkan lah gadis kecil ini terpaksa menanggung semua ini....
dan apabila dia mencuba untuk meluah rasa sakitnya dan perasaannya, bagaimana ingin membantunya???amat sukar...hanya mampu untuk meluahkan "sabarlah", "cubaan,harus lebih kuat" , "sabar" ..... padahal aQ dan kita tahu yang dia memang da cukup sabar, cukup sabar untuk menahan sakit itu berbulan2 tanpa ada keluhan sedikit pun, "abg pun hanya mampu untuk mengatakan "sabar" "....
kini pengiraan hari telah bermula, 30 hari dari sekarang dia akan masuk kedalam hospital (pada 8hb) dan pada 12hb, dia akan menjalani pembedahan...abg sentiasa doakan agar syg sihat semula dan cepat2 pulih dari sakit, insyaAllah...marilah kita ramai2 berdoa ya.....agar dia selamat menjalani pembedahan ini.....masih banyak yang ingin aQ katakan, tapi kini aQ berasa *************************************************************************
258 82588 7323627692
pandai2 la korang translate no 2,  dan "dia" yang aQ maksudkan di atas, adalah kekasih aQ sendiri....


                             RISMA BINTI RAMLI

Wednesday, February 16, 2011

izinkan aQ

assalammualaikum
-LUAHAN PERASAAN-
wujudkah kebahagiaan??
wujudkah kegembiraan??
wujudkah dunia tanpa kesakitan yang menyiksa jiwa ini??
izinkan diri ini untuk hidup di dalam dunia itu
kerna
diri ini telah lama x merasa kebahagiaan dan kegembiraan itu.....

12 januari 2008
adi telah memulakan perjalanan ke sekolah lama untuk memulakan sesi persekolahan baru,Di mana dia kini berada di ting 4...memang dia berasa gembira sebelum ini, dia merasakan bahawa dirinya memang telah lengkap, dengan apa yang ada di sekelilingnya, taP dia tidak sedar akan perubahan yang berlaku dalam hidupnya kelak...hari berganti hari dia pergi dan balik, melalui jalan yang sama setiap hari, berjumpa muka yang sama setiap hari...kini da masuk bulan ke 7, dan dia merasakan bahawa hidupnya seperti kurang sempurna...dia terasa seperti kekurangan sesuatu dalam hidupnya.....adi berfikir dan sentiasa berharap untuk mengetahui tentang kekurangan yang sering di rasakannya itu...
-Noi-seorang gadis yang dikenalinya suatu ketika dahulu, kini seorang pelajar teknik, bila adi tersedar akan kekurangannya itu,dia perlukan cinta (hanya kerna ingin memenuhkan slot yang kosong dalam hidupnya), dia telah mula menghubungi Noi,  dan perhubungan itu semakin rancak, lalu adi dengan niat ingin mempermainkan telah berjaya mendapatkan Noi...taP,dia telah silap untuk tidak meneruskan dengan rancangannya itu, slot kosong yang di isi hanya untuk bersuka ria kini telah menjadi serius, adi kini telah benar2 serius dengan Noi, kini da lebih 7 bulan mereka bersama, adi telah merasakan sesuatu yang sangat membuatnya gelisah...Noi mula menjauhkan diri darinya, Noi mula memberi alasan kepadanya...selama 7 bulan kebersamaan mereka, adi dan noi tidak pernah bertemu, hanya berhubung melalui telefon, kerana kebodohan adi untuk mempercayai noi dan membenarkan noi hadir dalam hidupnya, dia betul2 tidak menyangka yang noi telah mempermainkannya di belakang, rupanya noi bukan lah sesetia adi, kini adi telah dilukai...adi telah terserempak dengan mereka di sebabkan firasat adi yang telah membantu untuk adi membuka matanya tetang siapa gadis yang bernama NOI sebenarnya....
adi telah kecewa,lalu mendiamkan diri semula, dia kembali ceria bersama rakan2 sekelasnya....kini adi merupakan pelajar ting 5 dan bakal menghadapi SPM... kini, adi bukan lagi seperti dahulu, walau dia nampak gembira semasa di kelas...dia tengah berpura2 untuk gembira,agar tiada siapa yang tahu masalahnya, keputusan adi semakin merosot, dan x dapat dibayangkan bila adi gagal dalam ujian agamanya....
ish ish ish, ditambah lagi dengan masalah keluarga yang timbul pada masa itu, adi terasa tertekan dan ingin lari dari rumah, dia tidak dapat menahan dan mengawal perasaannya,tap dia terus memendam perasaan itu...hari demi hari berlalu, kawan menjadi tempatnya menumpang gembira, kerna masalah keluarganya kian membesar, kini adi tidak lagi seperti dahulu, perangai adi semakin hari semakin berubah, dia mula membenci dengan perangai orang di sekelilingnya, di mana dia menganggap tiada satu pun manusia di dunia ini yang betul2 baik, kini dia ingin menjadi salah seorang dari mereka,dia mula rasa seronok melakukan kejahatan...dia rasa seronok minum air kencing setan, dia mula rasa seronok untuk ponteng kelas, dia mula rasa seronok untuk terus merokok, dia mula rasa seronok untuk bersama kawan2nya berbanding bersama-sama dengan keluarganya...
selepas semua itu,adi terasa seperti seorang yang bodoh,kenapa jalan itu yang harus di pilihnya???dia bertemu keinsafan di suatu sudut yang dia tidak jangka...
adi menjadi seperti dahulu,tetapi dia memang tidak boleh untuk tinggalkan tabiat merokoknya itu,hari berlalu dengan pantas, adi semakin tertekan untuk menduduki SPM kerna dia belum bersedia,di tambah dengan masalah keluarga yang dekat pada klimaks, di mana keluarga yang dia ingatkan bahagia sangat,kini bergolak...ibu bapanya bergaduh dan mereka telah pergi ke suatu tempat untuk menyelesaikan masalah mereka...tinggallah adi yang di temankan kakak2nya... adi membuat dirinya nampak gembira agar kawan2 di sekolah tidak nampak akan kesedihan itu,adi memang berjaya untuk sembunyikan kesedihan itu, dan adi mula untuk memaksa dirinya dalam pembelajaran kerna SPM semakin dekat, tamat sahaja SPM pada 16 NOV 2009, adi terus kembali ke rumah, dan ibu nya sedang menanti di rumah...setelah bercerita panjang dengan ibunya, adi beryukur "alhamdulillah jika keluaga kita kembali seperti dahulu"...seperti budak lain yang telah tamat ting 5 akan dapat cuti untuk beberapa bulan, dalam masa cuti itu, adi tidak tahu apa yang dia ingin lakukan, niat mencari kerja sambilan tidak di persetujui oleh ibubapanya...dia telah merasa boring, dan untuk menghilangkan rasa boring itu dia telah menghubungi seorang budak perempuan yang amat meminatinya sejak berada di ting 3 lagi... adi sedar yang dia telah menganggu hubugan budak itu, disebabkan kebosanan yang dia alami dan dia hanya wat perkara yang boleh wat dia senyum...dia menegur ayu, gadis seusia nya, tinggi dalam 149cm, kulit coklet pekat,suka bergaul, dan baik...bila adi usha ma dia, dia bagi respon positif...bila dia telah dptkan ayu, dia memang hargai ayu, tapi dia tidak terlalu berharap hubungan itu kekal,sebab dari cara dia mendapatkan ayu memang agak lucu bagi adi,ayu ada teman lelaki pada masa itu,tapi adi rasa ayu tinggalkan dak itu demi dia, bila adi dpt ayu, dia mula syg ma ayu, tapi hanya untuk seketika cuma...adi ditinggalkan untuk ke sekian kalinya...mungkin memang nasib adi terus ditinggalkan...sejak peristiwa itu, adi da berubah...dia tidak lagi percaya pada perempuan,pandangannya pada perempuan telah berubah sepenuhnya...dia sangat benci, dan kini dia ingin mempermainkan perempuan yang hadir dalam hidupnya... agak lucu kerana adi tidak mampu untuk buat begitu....dia tidak suka melihat perempuan sakit, dan dia tidak mampu sakitkan perempuan...dia terus mendiamkan dirinya...............jauh di lubuk hatinya (izinkan aQ merasa kebahaggiaan dan kegembiraan itu semula)

Monday, February 14, 2011

MAULIDUR RASUL

sambutan Maulidur Rasul diadakan ialah untuk mengembalikan ingatan kita umat akhir zaman terhadap junjungan besar kita Muhammad Rasulullah saw. Dengan mengingatinya akan menambahkan lagi perasaan cinta kasih kepadanya serta mengenang, menghargai serta mengambil iktibar kisah suka duka perjuangannya. Walaupun sambutan Maulidur Rasul ini adalah satu adat sahaja tapi ia adalah adat yang bersifat ibadah dan wajar diteruskan, InsyaAllah.

-LEBIH LANJUT-

Maulidur Rasul (dalam bahasa Arab bermaksud kelahiran Rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin ( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April 571. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wataala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.
Setiap tahun pada hari itu, umat Islam di seluruh dunia akan mengadakan majlis memperingati keputeraan Nabi Muhammad s.a.w dengan mengadakan beberapa acara seperti perarakan, ceramah dan sebagainya. Banyak kelebihan dan keistimewaan yang akan dikurniakan oleh Allah Subhanahu Wataala kepada mereka yang dapat mengadakan atau menghadiri majlis Maulidur Rasul.
Kita dapat lihat betapa besarnya kelebihan orang yang memuliakan majlis keputeraan Nabi Muhammad Sallallahu Alaihi Wasallam, kerana bila berniat sahaja hendak mengadakan Maulud Nabi, sudah pun dikira mendapat pahala dan dimuliakan. Sememangnya bernazar untuk melakukan sesuatu yang baik merupakan doa dan dikira amal salih.
Jelas kepada kita bahawa pembalasan Allah Subhanahu Wataala terhadap kebaikan begitu cepat sehinggakan terdetik sahaja di hati hendak berbuat kebaikan, sudah Allah Subhanahu Wataala akan memberi pembalasan yang tiada ternilai. Seseorang yang beriman, kuat bersandar kepada Allah, ketika di dalam kesusahan dia tetap tenang dan hatinya hanya mengadu kepada Allah dan mengharapkan pertolongan dan kasih sayang Allah Subhanahu Wataala.
Keberkatan mengadakan Majlis Maulud itu bukan sahaja didapati oleh orang yang mengadakan majlis itu, tetapi seluruh ahli rumah atau orang yang tinggal di tempat itu turut mendapat keberkatannya.

Sunday, February 13, 2011

hanya mengharapkankan kejujuran dan kebenaranmu

Assalammualaikum
sinar suria memancar cahayanya yang indah, menerangi setiap pelosok yang tak terlindung untuk menerima cahaya nya, dan dengan sinar itu juga lah,kita mampu untuk melihat dengan jelas tanpa ada keraguan, melihat dengan indah tanpa ada kesulitan...taP,sinar itu juga telah membuka mata penglihatan yang terhad ini...
aQ baru kembali dari mendengar sebuah kisah cinta realiti, di mana setelah berapa lama aQ mendengar tentangnya, cinta yang sering aQ dengar...kenapa mesT derita di kebanyakkan penghujungnya??kenapa perlu ada masalah yang timbul??kenapa perlu ada orang ketiga dalam setiap kisah cinta???taP,untuk membuat aQ tidak merasa seperti itu, maka berilah aQ kejujuran dan kebenaranmu dalam masa ko berkata yang ko mencintai aQ...

ini kisah kawan aQ, D mana dia telah berkongsi cerita ini ma aQ,
kini aQ akan bukukan ceritanya di dalam blog nie, bukan untuk menambah entry, taP ingin berkongsi pengalaman dan suara hati yang aQ dengar...
     jodoh pertemuan di tangan tuhan
bila keluarga mencari jodoh untuk kita, apa pandangan korang??? ia mungkin baik, kerna keluarga kita sentiasa inginkan yang terbaik untuk kita...sentiasa memberi yang terbaik tuk kita,dari kita kecil lagi, mereka telah hidangkan kita dengan layanan istimewa mereka yang tak pernah jemu untuk melayan kita...taP, bila da berkaitan dengan masa depan kita, bukan ingin mengingkar atau melawan keinginan...taP, bagaimana jika pilihan itu tidak sesuai dengan kita???bagaimana jika berlaku penceraian dalam rumah tangga itu, bukan tidak ingin mengenal hati budi jodoh yang telah ditentukan, taP..."hati ini telah memilih dan menyayangi someone, mengertilah"  amat sukar untuk diri ini melupakannya, apa lagi untuk meninggalkannya...terasa diri ini seperti mayat hidup yang tidak mempunyai apa2...perlukah aQ untuk merasa begitu???bila dalam keadaan macam nie, kekadang aQ ingin undurkan masa nie,dan berharap mengenalimu lebih awal dari 'dia', kekadang aQ ingin cepatkan masa agar dapat melihat kebahagiaan yang menanti mu D masa 'muka' nanT, aQ cuma inginkan kebahagiaan itu luas terbentang buat mu...aQ percaya dengan diri mu kepada aQ, dengan apa yang kau lakukan kepada aQ, aQ percaya pada kejujuran mu, aQ percaya pada kebenaran yang ko sampaikan kepada aQ, tap...andainya masa menjadi percaturan dalam pengejaran ini, bagaimana bisa aQ menurutmu, bukan aQ ridak menyayangi mu,taP...aQ takut dan aQ rasa masih terlalu awal untuk aQ menamatkan zaman aQ ini, ko faham kan...bukan tidak ingin, taP aQ belum bersedia, izinkan aQ berbakti dan membalas jasa ibu bapa aQ dahulu, andai kita ada jodoh, dan ko percayakan aQ, aQ pasti yang ko akan menunggu aQ...bagaimana aQ ingin membuat mu bahagia dan bagaimana aQ hendak menyara mu andai perlu untuk aQ mengejar mu skunk, aQ tidak ingin melihat mu hidup menderita bersama aQ kelak, aQ juga tidak mahu bergantung kepada ibu bapa aQ selamanya, 
aQ memang menyayangi mu,taP.....
T aQ sambung,  nemau dia baca nie...hehehe

Saturday, February 12, 2011

Recipe For LOve . .

INGREDIENTS..

1: understanding ,
2: support , 
3: trust ,
4: respect ,
5: warmth ,
6: caring ,
7: tenderness ,
8: patience , 
9: sense of homour ,
10: huge & kiss ,
11: smile ,
INSTRUCTION..

1: mix equal parts of understanding & support until a level of trust n respect is achieved !
2: gradually add heaps of warmth & caring a liberal sprinkle of tenderness !
3: now , stir in some patience and a good sense humour !
4: pour mixture lovingly into heart-shaped container and let it set !
5: decorate with lots of hugs & kisses and serve it with a lot of smiles !

 

Monday, February 7, 2011

sangat menyayangi mu Nyak

Asslammualaikum
hari nie, aQ x dpt tido lae...aQ rindu sangat ma koe...
no dg x blh tima sms, x blh tima call
no clcm boleh sms, taP sora x jelas, jap ada jap xda...
aQ rindu ma ko sangat2...aQ mahu dengar sora mu...
semua aQ rindu.....
sehari kita x b'tfon, aQ rindu sangat2...
pas tue, taD kita gaduh lae.....
sebab cerita yang tak patut kita ceritakan atau kita bincangkan kerna ia tak patut...
aQ juga inginkan sebuah hubungan yang bahagia, 
penuh dengan gelak ketawa, taP pergaduhan itu juga telah mengajar aQ sesuatu...
lagipun siapa yang tak bergaduh kan???4 hari lae, kita masuk bulan kedua...
kita x patut keras kepala, kita x patut berkeras, kita x patut selalu mencari kesalahan,kita x patut cerita sesuatu yang bisa menyakitkan 
memang normal untuk setiap pasangan itu bergaduh, taP bagaimana jika pergaduhan itu menjadi terlalu kerap...
bagaimana untuk mengelaknya??
sesiapa yang mahu bagi cadangan???
Nyak,aQ sangat sayang ko, bila aQ mula luah perasaan sayang ma ko, aQ telah beranikan diri untuk lehkan ma ko...walaupun aQ takut...
mengertilah, dalam hidup aQ skunk, hanya ada ko...
dan sentiasa ko.....
aQ tetiba lak ngat ngan sorang budak yang merajuk sebab aQ x tulis namanya dalam entry sebelum nie...bukan aQ lupa, aQ ingat
aQ masukkan nama ko Cnie ya...^_^, bab ko tau perasaan aQ ma C Nyak...
kan Mayah Sufiautami Jusman????(amyk)
__________________________________________________
sayang,abg rindu ma sayang sangat2 malam nie, abg tak boleh tido pun,
dan smpai sekarang abg x boleh tido, jap lagi abg tido ia...biasa kita akan berbual2 pada masa begini, abg x boleh tido, sebab da biasa bercakap ma syg waktu2 begini, abg rindu,bila sayang bermanja dengan abg, bila syg bergurau ma abg,
rindunyaaaaaaaa

abg rindu ma syg.... mmmmuuaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhh...hehehe
biar satu dunia tahu yang abang betul2 sayang Nyak.....

Monday, January 31, 2011

assalammualaikum...
manusia tetap akan berubah pada setiap masa.... walau mungkin mengambil masa bertahun-tahun....
taP dia tetap aQ berubah, kan???
seperti aQ juga, sapa sangka 
hati keras boleh menjadi lembut 
kata membe aQ, luar rock, taP dalam hati ada taman bunga....
huehue
kalau aQ ngat semula,aQ rasa lucu plak, bukan apa...
yelar, rock ke x rock...bila da cakap pasal cinta
ia melibatkan nilai sayang,kawan,suka,duka,perkongsian....
untuk mendapat seseorang yg betul2 memenuhi impian kita, memang sukar dan 
mungkin kita hanya boleh mendapatkannya dalam mimpi sahaja....
kerna tiada siapa yang sempurna dan xkan pernah ada sesiapa yang betul2 sempurna....
bila aQ break sebelum nie, aQ mahu jadi seseorang yang anti love, aQ mahu benci cinta...
taP,aQ x boleh, aQ x sanggup sakiti pompuan...aQ lemah,aQ x bedaya bila kaum hawa meminta  kepada aQ...
setiap kali itu juga, aQ selalu mengenali someone yang 
baG aQ,hanya tahu tuk gunakan aQ sbg alat mainan(jan fkir negatif :P)
mungkin salah aQ juga, sebab terlalu menyayangi mereka....
aQ betul2 belum berjumpa dengan si dia....
mungkin juga apa yang berlaku sebelum ini adalah cubaan dan pengajaran dalam hidup aQ
bila da belajar begitu, maka hidup ini akan mendapat ilmu baru dan bisa lebih tenang dan lebih cekal tuk menghadapiinya
jika ia berlaku lagi suatu hari nanT...
huehue.....INI SEMUA DUSTA, HANYA PEMIKIRAN UNTUK MENENANGKAN JIWA YANG MEMANG TIDAK TENANG
Kerna , sampai kapan pun...cinta itu tidak akan bisa terungkap
kerna cinta kita bunuh diri, kerna cinta kita slalu bisa gembira, kerna cinta kita bisa selalu sedih, 
kerna cinta kita hargai hidup ini, kerna cinta kita menyumpah hidup ini
kerna cinta kita berubah, kerna cinta kita merubah
kerna cinta kita
kerna cinta
cinta
semua adalah kerna cinta....
aQ da lama hidup single...setahun aQ single, aQ x kapel ma sapa2....
bila aQ mula rapat ngan someone, dan bila dia mula mencintai aQ
aQ takut tuk menerima "hawa" dalam hidup aQ, aQ takut
takut tuk D tinggalkan untuk yang kesekian kalinya.....kini, 
budak 2, aQ tatau pa yang dia wat ma aQ
aQ x kenal dia sapa
aQ x tau dia asal mana
aQ x tau asal usulnya
aQ x tau latar belakangnya
aQ x tau semua ttg dia
aQ just tau, kami pernah sekolah di sekolah yang sama 
lebih dari itu, aQ tatau
aQ buta-buta tak mengenali dirinya
taP, setelah bertahun memendam, kerna dulu aQ terkenal dengan sikap ego aQ yang terlalu tinggi
kerna dia,aQ buang sikap ego aQ itu...
kerna dia aQ buang tabiat buruk aQ itu...
aQ harus terima kenyataan, yang dia memang dah buat aQ jatuh cinta ma dia, tanpa aQ mengenali sapa dia
kini, dia selalu berpesan ma aQ agar fikir secara seimbang, tidak terlalu mementingkan dia
bukan sebab dia tidak penting, taP...ibubapa lagi penting
bila kali pertama aQ mendengar dia berkata begitu, aQ terharu sangat, kerna, selain ibu dan bapa aQ...
dia lah orang pertama yang cakap macam 2 kpd aQ, dan perasaan aQ ma ko, semakin dalam, kini, setiap detik yang ada, 
aQ ingin mengetahui berita mu, aQ ingin mengetahui perkembangan mu
aQ ingin mengetahui apa yang ko lakukan setiap saat itu, bukan mengongkong...aQ x mahu kawal hidup mu....
taP, aQ da sayang ko seperti aQ sayang "mereka",
hadir mu di dalam hidup aQ
telah merubah semula pandangan aQ kepada "hawa"
aQ tidak lagi menyamakan setiap "pompuan" yang ada
kerna tidak semua sama.....
aQ tatau kenapa aQ boleh terlalu mencintaimu
sehingga aQ sendiri tidak tahu kenapa aQ terlalu mencintaimu....

Sunday, January 30, 2011

Maher Zain InshaAllah (Malay Version)

assalammualaikum
rie nie, skali lae dia wat aQ happy...huehue...why???
well, aQ dapat hadiah dari dia lor....hehe,
malam sblm 2 aQ tido awal, then tngah malam 2 dia ada call aQ lae...hehehe
maka, bergayut la kami, lucu gak la masa 2, bab time 2 aQ ngah mamai *aQ rasa*
hehe, dia asyik suh aQ tido ja, taP dia sndiri mengantok gak
di suruh dan menyuruh
hehe
last2, dua2 tido kuy 3 lebih...
hehehe,macam2 kami citer paG taD, best giler
then, aQ smbung tido kuy 3
bangun lewat nie, hehe
cowy ya sayang bab xda wish moning taD...hehhehe
aQ bngun kuy 9 lebih taD....huehue...best gak bangun lewat nie
hehe, then
~bangun pagi, gosok gigi
 cuci muka, terus mandi
 minum coffee, makan roti
 pakai baju, terus jalan~
hehe, aQ turun P amik barang yg dia kirim ja, pas 2 terus balik umah...
aQ belum pown tima adiah itu, taP ko da cakap adiah 2 mngkin talapapa....
erm,aQ amik barang 2 dari C *along*, dia yang bagi aQ...
pas 2, aQ terus balik menuju ke rumah, 
actually, masa aQ drive taD, aQ rasa penink2 Ckit
len ja aQ rasa, macam mw accident pown ada, taP...ntah la
then,aQ pown sampai la kat umah,
buka bungkusan  tooo....
happy nie tuk buka adiah petama, da lama x dapat adiah, huehue
*makaC*
aQ hargai pemberian ko
nie la dia adiah yang ko baG taD, hehe aQ snap sana sini...hehehehehehe
^_^










Friday, January 28, 2011

Rickey.org Chris Medina

kisah cinta Re@LiTi

assalammualaikum
26/01/2011, aQ balik ke LD dengan tiba-tiba, hehe,actually da rancang pada malam selasa...da Gtau my mom pown...then, rabu datang dengan membawa perasaan tuk balik KG masa 2, mang rindu gila la ma KG tercinta nie...hehe,abis klas, aQ P inanam(terminal bas)...baru mw beli tiket ,terus balik, ngatkan mau ikut Tung Ma, tapi tung ma xda bas gerak P LD kuy 2....terpaksa la ikut bas Ali Topan...tiket dia murah 10 ringgit dari bas Tung Ma...hehhe(40.00RM), tepat kuy 2 bas 2 gerak menuju ke LD...jalan punya jalan, fuh, langit menitiskan air mata,membasahi bumi,sehingga sukar tuk mata ini melihat di mana diri ini berada ketika itu, masa berlalu, taP seminit terasa agak lama, tatau kenapa....mungkin kerana diri ini tidak sabar mahu bertemu dengan yang tersayang, dekat kuy 6 bas yang aQ naiki singgah sebentar di restoran...time 2,aQ turun ja,panaskan badan yang da beku dalam bas 2...huhu,x P makan, sebab sebelum jalan 2 da P KFC da...hehehe...then, disambung citer, aQ turun dari bas 2,P panaskan badan,P toilet, lepak2 luar bas, then aQ dekati seorang pemuda tuk D ajak bercerita, mklm la,sendiri ja balik...terasa bosan juga...then dia P hulur aQ rokok,huhuhu, aQ cakap la,aQ x merokok...dia say sorry 2 me...then masa makan da habis...kami teruskan perjalanan...then, aQ bercerita ma budak yg aQ tegur tadi, 2 pun lepas ketawa sama2 masa menonton film P.ramlee, pas film 2, kami bercerita2....then,mungkin sebab dia da tak tahan, dia mula citer ma aQ, napa dia balik time 2, then mula la dia citer pasal sorang yang dia sayang sangat2...bila da habis dia meluah ma aQ, bila da abis aQ cakap ma dia, dia pown say makaC ma aQ sap faham dia, huehue, ops, lupa lak mw Gtau kan, nama dia erm, bukan aQ lupa...taP just call dia "adi'' dak sandakan...bila dengar pa yg dia cakap ma aQ,aQ tau dia jujur ma pompuan 2,aQ tau dia sayang sangat ma pompuan 2...just imagine, xda sorang pun yang tau dia pergi jauh,even gf dia, family dia, kawan2 dia...hehe, adalah sorang yg tau, mama pompuan 2, dia cakap dia rapat ngan mama gf dia...taP,dia tatau nak b'hubung macam mna, sebab, sebelum dia naik bas meninggalkan KK, dia ada jumpa gf dia, N sebelum bejumpa dia P belikan gf dia makanan yg gf dia suka (McD)dia cakap ma aQ, dalam bungkusan 2 ada 2 kotak french fries,taP, sekotak ja yg betul2 kentang, kotak yg laG satu 2, dia isi HP ma chargernya, jaD dia ngat dia da x boleh D hubungi, hehe, after 2, kami da dekat D kinabatangan, time 2 kuy 8.30...bas tersekat situ, sebab ada accident yang melibatkan lori dan sebuah van,(innalillah) dengar2 orang dalam van 2 ada yang meninggal, aQ x dapat P menyaksikan, sebab driver kami cakap, jan P jauh2, T tinggal...susah...jaD, kami pun, jaD la dak baik....lepas sejam baru settle semua, alhamdulillah...kami teruskan juga perjalanan akhirnya...then,aQ ma adi sambung balik citer kami...dia sambung meluah ma aQ....pas 2,abis da dia meluah semua...biar aQ Gtau pa yang dia cakap ma aQ, dia cakap sebelum jmpa pompuan nie, dia pernah kapel juga sebelum nie, hubungan dia 3-4 tahun dengan pompuan lain,taP dia x pernah rasa pa yang dia rasa skunk..dia x pernah tunduk ma pompuan,dia x pernah mengalah ma pompuan,dia x pernah hilangkan ego nya,dia x pernah rasa itu semua sebelum ini, seolah2 dia baru merasa apa itu cinta, seolah2 dia baru bertemu dan faham apa itu CINTA.....N bila dia cakap ma Q macam 2, aQ seolah2 macam terasa sama ma dia, sebab pa yang dia rasa,lebih kurang sama macam pa yang aQ rasa...
bila seseorang itu da sangat2 sayang orang 2, seseorang itu mesT curang, bila orang itu mahu curang, seseorang itu, mesT menyayanginya sangat2, perjalanan dunia, walau kita da tahu itu dan ini yang bakal terjadi, kita maC melakukan nya....kenapa???
kenapa???
then dekat kuy 12, aQ smpai da D fajar LD, "adi" macam rasa berat mw pisah ma aQ, huehue *gay ka apa*, ngeee, rasa dia macam maC mau bercerita lae....but, this is realiti, syukur kita berjumpa dan ko dapat luah ma aQ, dan aq memang dengar sepatah2 apa yang ko cakap pada aQ malam 2, pas 2 aQ turun dari bas 2, aQ balik umah, line digi HP aQ wat hal, geram!!!, pas 2...sampai umah, aQ rehat2 jap, on9 jap, tido, rie nie baru ada semangat Ckit...Ckit ja la...x banyak......
^_^

Sunday, January 23, 2011

aQ akan tetap sayang ko

assalammualaikum...
bila aQ kata aQ in relation skunk, ramai kawan aQ yang tak caya,ramai yang bertanya, dengan sapa...ramai yang bertanya "cewek baru ka", mungkin sebab aQ x banyak crita uda tentang ko kan, hanya mereka yang rapat ma aQ ja yang tahu sal ko N aQ...kini da 5 bulan kita kenal, dan 12 hari kita bergelar pasangan kekasih, walaupun ramai yang tak tahu... janji kita berdua tahu kan... ^_^,aQ sayang ko sangat2...kini aQ rasa bahagia sangat, dan kini ko da betul2 juga menyayangi aQ, betul2 mencintai aQ, aQ hargai itu, aQ hargai bila ko cakap yang k sayang aQ, bila ko cakap yang ko cintakan aQ,hehe...setelah 5 bulan berlalu,baru ko dapat terima aQ dengan hati terbuka...
   erm, well...cerita nie bersambung lagi setelah diri ini menyepi tanpa kabar pada sudut dan ruang yang biasa untuk diri ini meluah perasaan...kini, setelah terkeluar dari lorong gelap yang sunyi,diri ini telah bertemu dengan jalan yang ceria dan penuh dengan kegembiraan yang bisa menghilangkan segala kegelisahan dan kesedihan yang telah atau yang bakal dihadapi...
dalam masa 5 bulan itu, ko memang kenal dengan sapa aQ yang sebenar, bukan yang pura2...aQ tegur ko pada 5 bulan yang lalu sebab,aQ mang ikhlas ma koe...aQ x tahu napa perasaan aQ ma ko boleh muncul macam 2 ja, dengan tetiba...dulu aQ ngatkan aQ punya perasaan 2,just macam 2 ja, yang datang dan pergi...taP, ternyata aQ silap bila kata perasaan aQ macam 2, hari makin hari, aQ macam tercari2 sesuatu,yang aQ pasti apa,aQ macam kekurangan sesuatu...taP,aQ sedar, bila aQ ternmpak ko(mksd aQ:fb"facebbook") aQ macam rasa happy ja,aQ rasa macam, macam, macam apa ya???
huehue, macam aQ rasa, aQ happy sangat2....dunno why, after keep watching u on fb, i realize,that i started to like u, but i won't admit my feeling, when i just keep watching N keep reading ur comment N the other, i feel a lil bit jealous, dunno why...huhu,
pas2 aQ mula tegur ko pada bulan ramadhan yang lalu,22/AUG/2010...time 2 subuh, da dekat na sahur...hehe, aQ baru ja tegur ko, bila aQ minta no ko, ko trus baG, bahgia nya aQ....then 10/SEPT/10, aQ kapel ma ko...kan???hehe, time tue, kita dua2 kering kredit, bab begayut ja, bila da mahu meluah, tetiba putus, then ko guna no kakak tuk msj aQ, suh aQ on9 kjap..hehe,dari fb ta knal, dari fb juga la ta kapel...ngee, time 2 1 syawal kan???
hehe, bahgia nya...taP, ia x seindah yang aQ jangka kan, ia x kekal lama, bila ko maC laG rasa trauma dengan kisah lalu mu, lalu kisah itu tergantung D situ, aQ x ngat tarikhnya, sebab aQ x mahu mengingati sesuatu yang sedih... ='(, hari demi hari berlalu, hubungan kita terasa makin renggang, kimia yang ada terasa makin menolak satu sama lain, then aQ maC ngat bila ko cakap ko mahu  berhubung ma aQ slalma bebarapa hari pada 02/OCT/2010, punya sakit aQ bila bersendiri masa 2, makin la aQ terasa renggang ma ko... macam ada jurang yang besar muncul dengan tiba2,aQ menahan kesedihan tanpa mu D CC tuk beberapa hari, 2 minggu kemudian, pada tanggal 17/OCT/2010, terlintas D kpala hutak aQ tuk lupakan ko, taP...aQ x sanggup, aQ x boleh, aQ tak tahu kenapa... hehe, taP, selepas itu, kita makin ok, kan??? pergaduhan antara kita makin berkurangan, hubungan makin kembali pulih, nie bulan kedua perkenalan kita, time nie, bulan nie adalah B'day koe juga, punya penat aQ tunggu malam 2 tuk smpai midnight, padahal, aQ da ciap wat crita sal ko lag lam blog, taP, aQ tertidur masa 2, penat sungguh, bangun paG, aQ padam citer yang aQ tulis 2, taP x suma..hehe, aQ malu, sebab terlewat tuk post crita itu, sedih juga la, sebab late wish ko masa 2(28/OCT/2010)...hari berlalu lagi, hehe, pas 2, raya haji tiba, aQ balik LD, dan rasa bosan sebab sendiri sahaja, aQ tak tahu mana kawan2 aQ yang len pegi, sblm raya 2, aQ ada Gtau ko yg aQ mungkin akan pergi umah sue,taP, aQ tahu yang ko tau aQ akan tetap pegi juga....then, paG raya 2, aQ pegi umah sue,tanpa baG tau ama ko, macam mna nak Gtau kan lau ko x blas msj aQ, ko x smbut aQ call, huehue, then aQ just berdiam ja...balik dari umah sue, aQ pegi pantai, sedih sndri2...tatau mw P mna, mw crita ma sapa, mw lepak ma sapa...aQ sedih sangat... then, 18/NOV/2010, aQ gtau ko yang aQ pegi  umah sue, punya la ko mara time 2, aQ pown rasa bersalah sangat, sebab x Gtau ko kan...ko rasa macam tertipu ja...aQ ada post citer nie, pndai2 la korang cari date yang dekat ngan tarih yg aQ nyatakan ini ya..hehe....
then, lepas ko menyendiri tuk beberapa hari, aQ rasa hubungan kita ~~~~....
taP, ok la, sebab lepas 2, kita ok2 uda Ckit kan.., hehe, lucu gak la bila nak citer balik...hehe, aQ sayang ko Nyak...DISEMBER berlalu meninggalkan kita, hubungan kita semakin hari semakin baik,  TAUN  baru datang menyambut kita, malam 2,agak shit juga la dalam hidup aQ, huehue, bukan sal kisah kita, taP, erm, aQ rasa aQ ada citer ma ko juga kan...tamau la citer Cnie..hehehe, 10/01/2011, walau tak 100%, taP, kita mula guna "b" N "syg" hehe, aQ bahagia sangat,rie tu juga kita ada begayut, ko ngat???hehe, pas 2 ta mw tidur uda kunun, p aQ wat kiraan smpai 10, kiraan ke sepuluh aQ tue, menunjukkan tepat kul 03:39a.m. aQ wat kiraan 2, ckp ko akan msj aQ smpai kiraan 10, betul2 nie, punya aQ happy pagi 2..hehe, x dpt D lupakan ooo, aQ betul2 sayang ko...11-01-2011, ko terima aQ buat kali kedua, huehue,aQ sayang ko...hubungan kita makin baik dan bertambah baik...kini da 12 hari sejak ta kapel semula...aQ bahagia sangat ma koe...^_^, 5 bulan 2, akan jaD 5 tahu. 5 tahun 2, akan jadi 50 tahun, 50 tahun 2,akan jadi s'lama2nya wat kita...nie la kisah kita...dan
aQ akan tetap sayang ko
Risma Ramli

hehehe
^_^

Tuesday, January 18, 2011

seminggu bagai setahun

assalammualaikum....
rie nie da genap seminggu sejak koe terima aQ semula dalam hidup koe....
masa seminggu nie aQ rasa bagai da bertahun lamanya...huehue, aQ tak tau knapa...hehe, makaC ya.... slama perkenalan kita, aQ rasa aQ mang da bnyak berubah, N aQ rasa ko tau perubahan aQ kan...hehe,walaupun mungkin kita maC blom gtau org len ttg status kita skunk, B bahgia ma syg..hehhe,trasa bagai da bertahun lamanya kita kenal...P,aQ harap biar lah ia berkekalan....huehue, kini...aQ rasa macam tenang ja, pa yg aQ wat, aQ happy ja...suma mesT jaD...hehehe, jan lak kata ko xda wat papa...ia, hehe, hanya dngan kehadiran mu dah buat aQ merasa macam bernafas semula...
heuheu, da lama x update blog, rasa rindu juga...hurm,kini bnyk da citer yg terkumpul...heheh, well, aQ akan citer pas nie ya...tak cukup masa mw citer suma...hehe, till then, I LOVE U NYAK
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget