Friday, November 19, 2010

kesedihan yang terpendam

assalammualaikum...
semalam, pagi tadi, sampaila sekarang
aQ maC tak tenang, memikirkan sesuatu benda yang ntah la nak cakap pa...
kerna aQ berfikir yang benda itu memang rasional tuk aQ lakukan,
aQ buat benda 2 bab aQ memang tak mahu kecewakan ko, pa lagi tuk tipu ko...
taP, ko da menganggapnya begitu, apakan daya aQ tuk mengubah pendirianmu yang mengatakan benda 2 macam 2
aQ mungkin sahaja boleh sembunyikan benda 2 dari koe,
dari pengetahuan koe...
aQ boleh mendiamkan diri dan menyuruh "dia" juga untuk simpan perkara 2.....
dan, hanya sebab 2, ko nak lupakan aQ, ko nak jauhkan diri ko dari aQ...
ko ingat aQ suka ka benda2 macam nie...
apa ko ingat aQ bergurau...sentiasa bergurau...
aQ berfikir sblm aQ melakukannya la.....dan aQ tahu juga ko berhak tahu itu...
dan, bukan aQ x cuba tuk bagitahu ko ttg perkara 2, aQ cuba tuk msj ko, aQ cuba tuk tefon ko...
kalau la ko reply or jawab call N msj aQ time 2....
keadaan sekarang xkan jadi kpd kita.....
mungkin salah aQ juga, bab x terus menghantar msj yg mnyatakn situasi sbnar kan.....
i admit, it's my mistake...taP, aQ mengharapkan msj dari koe!!!
hei, kalau la korang dapat lihat dalam hati aQ kan bagus..
aQ tak tahan da, aQ pun sakit hati bha...
aQ manusia juga...saat nie pun,
erm, kalau aQ ckp, mngkn korang akan ckp aQ tipu, taP, aQ dan Dia tahu keadaan aQ sekarang yg menitiskan air mata
sambil mencatatkan peristiwa nie....
da lama aQ x menangis....aQ sedih tul...
aQ x pasti dengan perasaan aQ nie.....pa yang aQ tahu, aQ sayang ko!aQ sayang ko!!!
selalaunya, kalau da dalam keadaan yang mendesak macam nie, yang beri bnyk tekanan macam nie
aQ akan melakukan sesuatu yang langsung x terfikir dalam keadaan waras ku...
kini tidak lagi, selepas aQ mengenali ko...
perlahan demi perlahan, masa demi masa...aQ terasa diri aQ berubah
dan semua ke arah kebaikan...bukan nak megah2kan ko...taP itu lah kenyataan!
mungkin lelaki len atau mereka yang bercinta/mencintai atau dicintai diluar sana
aQ bunuh diri uda bila jadi macam nie kan.....
aQ x nafikan juga, bnda 2 memang ada telintas jua dalam kepala aQ, dan aQ tak tahu kenapa...
taP, aQ teringat pa yang ko pesan  dulu...
aQ x mengharapkan sesuatu yang luar biasa juga, aQ x mahu papa,
aQ bukan kenal ko sapa, aQ x tahu keturunan mu, aQ x tahu papa pun ttg ko
dan aQ tak tahu kenapa aQ boleh sayang ko...benda tu datang tanpa aQ pinta dan tanpa disedari...
salah kah???dan kalau ko menganggap kepercayaan aQ kpd ko telah hilang begitu ja,
kenapa harus aQ beri tahu kepada ko perkara nie kan...
aQ beri tahu kepada ko walaupun da lewat, bab aQ percaya ko...aQ percaya ko akan fikirnya secara mendalam...
taP, pa boleh watkan, benda da jadi, da berlalu...kalau la hidup nie di kwal oleh alat kawalan
yang boleh pusing kembali....kan bagus...aQ akan wat bnda yang sama, dengan pembutal dalam kesilapan aQ
selama aQ mengenali mu.....

selama aQ mengenali mu, aQ sembunyikan semua pa yang aQ rasa, bukan tak mahu luahkan, bukan x mahu kongsi, bukan x mahu di cerita
taP, aQ just ingin menjaga hati mu...
dan kini, aQ betul2 da x dapat menahannya...dan ketika ini juga, da bekali2 aQ cuba untuk hubungi ko, maaf kan aQ ya...
taP, ko harus faham yang aQ nie pun manusia yang mempunyai hati juga...
aQ tahu pa tue sakit,kecewa,marah,geram,bosan,segalanya.....aQ juga merasainya...
mungkin ko ingat aQ dan dia hanya pemainkan ko ja...mungkin bagi ko............
ntahlah...aQ da tak tahu
aQ sedih, aQ sedih, aQ sedih...
dan aQ x pernah juga nangis macam nie.....
kalau ko rasa sakitnya, aQ rasa lebih dari pa yang ko rasa...
aQ x mahu tinggalkan ko beleng...aQ x mahu...
lebih2 lagi dalam saat ko begini....ko ingat aQ suka...

taP, seandainya sahaja kehadiran aQ dalam hidup mu hnya menmbhkn masalh mu...
aQ akan pergi,dan akan memerhatikan mu dari jauh,.....sebab aQ x akan memaksa mu...
dan aQ x suka memaksa, kerna itu bukan aQ...dan aQ x pernah paksa ko tuk sayang aQ.....
insyaAllah kita akan jumpa suatu hari lagi, dan mungkin time 2, aQ akan ceritakan segalanya pada ko....
huehuehuehue....lucukan, banyak2 pompuan yang aQ kenal, cite ko la yang paling panjang...
(^__^), seandainya sahaja ia berkekalan kan bagus, akan ada lagi cerita...dan, cerita ini
masam,pahit, manis...itulah kehidupan.....
taP, aQ jarang sekali merasa kemanisan itu...mungkin sebab aQ terlalu jahat kan...
dan, juga klai nie...ko pun meminta aQ beri ko masa, tinggalkan ko...
aQ sentiasa memberi masa kepada ko, taP, aQ xkan pernah tinggalkan ko...
pliz, aQ x mahu lagi di tinggalkan tuk kesekian kalinya...
haiya, aQ x tahu pa yg aQ wat nie...dari semalam, fikiran aQ kosong, x tahu pa nak di fikir,
kalau da bnda y terfikir pun, mesT berkaitan dgn ko...
aQ sayang ko!!!
aQ sayang ko!!!
aQ sayang ko!!!
taP, masa sekarang nie....sayang ja mana cukup kan...
apa guna sayang tanpa kepercayaan
apa guna hubungan tanpa perkongsian
apa guna cinta tanpa pengorbanan
bila kesabaran dan ketenangan hilang,otak akan mengikut kata hati
fuh, kalau nak catat Cnie suma, aQ pasT, x abis korang baca....
hehe...;'(

kini, aQ...............
hurm, cite  nie aQ sambung awl paG nie...
bab,  aQ x boleh ikutkan perasaan aQ smlm....nasib je la xda sapa nmpk aQ...
erm, arie nie aQ risau tul ngan ko
jam 10 a.m T koe ada temujanji ngan doktor kan....
nak tentukan tarikh pembedahan ko...
aQ x mahu tinggalkan ko saat2 begini
aQ juga x mahu tambah masalah mu...maafkan aQ
:'( ;'(

Wednesday, November 17, 2010

bagaimana jika "DERITA" saja pilihan yang aQ ada

assalammualaikum.....
2 tajuk kosong ja..ngee....(^__^)
well teruskan la baca ya, da terlajak open,alang2 baca kan..(manD biar basah)
arie nie, aQ dambakan sesuatu yang indah, sesuatu yang ^$#^%*&^(*......*(
papa pun, aQ "gembira la jua rie nie(konon)...pas smbhyang raya taD, wat pkara yg biasa Dwat....
korang tau jua kan pa yg D wat pas smbhnyang....... (^.^)
pas 2, aQ P mkn (mcm 10 hari x mkn) taD....tatau napa....
dan crita dunia aQ
kini aQ x faham dengan dunia aQ kenapa sering begini...
itu x kena, ini x kena...tatau la....
kadang aQ smpai lupa sapa aQ,
aQ x kenal ma diri aQ
aQ penink
aQ confuse

dan apa penyebabnya....tatau, bab 2 la aQ confuse...bab aQ x tau pa masalahnya...
bab, jika D fikir2, mmg xda masalah, cuma aQ yg wat2 ada masalah...
betul kah???
kenapakah???
hurm.....
awl paG yang indah

kenapa la boleh penink awl2 kan.... (@_@)

betul la kata2 nie...

dan aQ pernah berfikir

coz my heart already broken
but, i will wait 4 eu....forever...coz i can't N i won't 2 forget eu....
why???
kerna
itu CINTA

Friday, November 12, 2010

luahan seorang "kawan"

assalammualaikum
bila kali pertama aQ mendengar ko bercakap yang ko telah jatuh cinta tuk kesekian kalinya, dan ko juga cakap ko akan jujur atas suatu sebab yg ko x Gtau aQ, aQ just harap ko bahagia bersama dia, dan tah kenapa jua, aQ sering tahu akan perkembangan cerita kamu, agak pelik kan, macam la aQ ada kaitan ngan kamu, well...biar aQ buku kan cite nie dalam Cnie ya...

hurm....
one fine day,
kawan aQ telah bertemu dengan cinta sejati, 
dia cakap ma aQ yang dia x tahu kenapa dia mencintai gadis itu
dia cakap ma aQ dia baru tahu pa 2 cinta
dia juga cakap ma aQ yang dia akan sayangi perempuan itu sedalamnya
dia juga cakap ma aQ yang dia akan cuba tuk bahagiakan perempuan itu selagi dia berdaya
taP, yang peliknya...dia x pernah berani tuk luahkan perasaan nya itu...
bab, dia takut kerana sering kali D tinggalkan, dan takut tuk mengakui cintanya 
sebab x ingin ditinggalkan tuk kesekian kalinya
taP, kata orang cinta itu gila kan...
cinta boleh buat seseorang itu 
jaD ramah
jaD baik
jaD pendiam
jaD gila
jaD macam2 lae la...
sebab, cinta itu juga telah membuatkan kawan aQ mengakui cintanya itu kepada perempuan yang D cintainya itu...dan selepas mndngar cerita cintanya itu, aQ dapat rasa betapa dia mencintai perempuan itu, dan, selepas sering mendengar cerita gembira yang sering keluar dari mulutnya, rupanya, banyak kesedihan yang dia cuba sembunyikan, bukan hidup la namanya kan kalau asyik gembira tanpa masalah ja...betul x???
well, aQ rasa selepas menahan semua keperitan dalam kisahnya...
akhirnya dia suD jua kongsi ceritanya itu....
dan ianya bermula D Cnie...
hanya bila dia da berani memberi tahu perempuan itutentang perasaannya yang sebenar,
perempuan itu, sering kali jua bertanya kepadanya, atas dasar apa dia mencintai perempuan itu???
dan sering kali itu juga kawan aQ cakap, dia x tahu sebab sebenar kenapa dia boleh mencintai perempuan itu....
dan bila aQ berkata kepadanya, 
mungkin ko mencintainya sebab keturunannya
mungkin ko mencintainya sebab hartanya
mungkin juga ko mencintainya sebab rupanya
taP, kawan aQ terus tengking aQ dan bersuara besar, dia cakap...
"dia lain...
aQ x kenal keturunannya, camna aQ boleh cintainya bab itu,
aQ x kenal dengan harta apa yang dia ada, camna aQ boleh cintainya bab itu
dan, aQ x pernah mencintai perempuan kerana wajahnya"
N aQ terus teringat ngan kata

"janganlah tertarik kepada seseorang kerna harta
kerna ia boleh hilang dalam sekelip mata, 
janganlah tertarik kepada seseorang kerana paras rupa
kerna ia akan hilang dimamah dek waktu,
taP, tertariklah kepada seseorang yang membuat mu senyum
kerna ia akan merubah hari gelapmu menjaD cerah
ia akan merubah sedih mu jaD tawa
ia akan melengkapi dirimu"

maka, mulai saat itu, aQ yakin dengan cinta kawan aQ itu...dan dia memang bercinta kernaNya
taP, hubungan mana yang xda halangan kan...
sampai ke hari nie, kawan aQ tue maC menanti jawapan dari perempuan itu...
sampai bila dia akan menunggu, itu aQ x pasT (^__^)
kena la tanya dia,
panjang cite nie...nak share sume, taP,  tkut T korang malas nak baca da... :- )
erm, sehingga ke hari nie, aQ x faham dengan mereka nie, kalau hari nie elok, esok mesT gaduh, 
hari nie gaduh, esok pun gaduh lae...
dan bila aQ tanya, kenapa harus bergaduh???
kenapa harus sakitkan kepala??
dia cakap, masalah itu, bukan masalah mereka
kalau gitu, mesT ada orang ketiga dalam cite nie kan...
erm, well, aQ  x tahu ttg orang ketiga itu, kalau pun aQ tahu ttg nya, aQ xkan catat Cnie, 
bab, dia hanya akan timbulkan masalah ja...hehehe
"kawan" kalau nak berkawan  biar berpada-pada
kalau nak bercinta, biar kenal dulu
kalau nak berkenal, pasti ia ikhlas
jika nak menyakiti, maka ko akan D sakiti...
dan kalau ko x mahu sakit, maka jan bercinta dan jangan dekati CINTA
mungkin ko happy bila dapat msj or rgh msj ma dia
mungkin ko happy bila dapat call N cakap ma dia
taP, ko sedarkah keperitan dan kekecewaan yang ko alami???
atau mungkin ko buat-buat x amik tahu???
beb, benda depan mata mata mmg susah nak nmpk,
benda jauh, semua D nampak...
jika ko da tahu jawapannya, mengapa harus ko memaksa diri mu itu "kawan" ???
mengapa???
kan ko ada cakap...
cinta itu tidak seharusnya memiliki....
dan aQ ingin pesan kepadamu kawan...
jangan disebabkan kamu x dapat bersama, ko akan pergi dan tinggalkannya, jangan sesekali....ya
kerna, dia hanya datang sekali dalam hidup mu sebagai seseorang yang pernah ko knal, dan jangan la ko lupakan kenangan ko bersamanya, walaupun hanya seketika cuma...
sembunyikan ego mu "kawan", kerna ia hanya membawa pergaduhan...
beri dia cahaya, dan jadilah sahabat baik untuknya
jika cinta mu itu kernaNya, 
INSYAALLAH...
kamu pasti akan bertemu suatu masa dan hidup bersama selamanya, insyaAllah...

sekian dulu ya....
T aQ sambunk cite nie klau aQ rajin K.....
(^__^)

Friday, November 5, 2010

kePEGALan melanda jiwa

assalammualaikum...
kenapa kita asyik terleka dengan ujian nya???
bila kita D uji setiap kali dengan setiap ujianNya
setiap kali itu juga keimanan dan kesabaran kita tergugat dan hilang entah kemana
bukan kah kita D suruh bertenang
dan
bersabar dengan setiap ujianNya
bukankah kita D beri Ujian agar kita lebih mengenali dan mengetahui
betapa susahnya hidup nie
serta mengambil iktibar dari peristiwa yang menimpa kita 
dan
kalau senang tuk kongsi, maka kongsi la masalah mu itu, jan la pendamkan saja...ia???
huhuhuhu.....
erm jauh da crita nie...
erm....
feel tetiba hilang, ntah napa...
salam dulu sampai Cnie
:'((

Wednesday, November 3, 2010

Pergilah Sepi

assalammualaikum....
klau la korang perasan bahawa aQ update blog nie skali lagi pada masa yang sama iaitu subuh...bertemankan kacang goreng hangus yang kawan aQ goreng aQ meneruskan menulis entry nie...actually tajuk 2 pun mmg da ada makna dalam hidup aQ....dari hari aQ kenal ma ko, ko mmg berbeza dari pompuan len, cara pemikiran ko, cara penampilan ko...
dengan sifat ko yang sombong
dengan sifat ko yang pemarah
dengan sifat ko yang egois


dengan sifat ko yang seperti itu maka ko telah menjaga harga diri mu, maruah mu, dan aQ memandang tinggi perwatakanmu itu..

sifat sombongmu itu membuatkan ko tidak memandang lelaki
sifat pemarahmu itu membuatkan lelaki takut untuk mengenakanmu dan mempermainkanmu
sifat egoismu membuatkan ko tidak kemaruk kepada lelaki

     hari nie, kita luangkan masa bersama skali laG, walaupun hanya melalui telefon, aQ berasa seperti ko berada di CC aQ, dan aQ sangat gembira, tuk pengetahuan ko la, dan aQ tahu ko pun rasa gitu kan...
                                                                               kan kan kan???

dan pd masa yang sama kita jua sering bergaduh sebab sesuatu yang xda kaitan langsung dengan kita.....akan tetapi, kerana itu juga perhubungan kita  pernah terputus, bukan kah pelik tuk pasangan kekasih putus disebabkan oleh sesuatu masalah yang xda kaitan dengan mereka????sila jawab.

     2 aQ tinggalkan tuk korang fikir,jawab dan elakkan dalam perhubungan korang K (^__^)...rie nie, saat nie aQ begayut(betefon) ma dia, punya happy (^.^),macam2 la kami cite sampai habis topik, taP ada ja kami cite....huehuehue....N dia jua majuk ma aQ bab aQ ckp ma dia aQ mw P luar negara n x bawa dia...hehehhe, dia majuk mw ikut... awl paG ja aQ da wat dia majuk sampai 7x.....wow, jahatnya aQ...hehe, taP 2 hanya gurauan kami ja...(^_^),  selama perkenalan nie aQ x pernah lae rasa sunyi, maka dari itu "PERGILAH SEPI" hehehhe(^__^)...N hari nie dia da hilangkan sifat egonya kepada aQ, "dengan adanya postman, surat D pejabat2 dapat Dhantar" faham2 la mksdnya ya...hehehhe(^__^), lau x faham cepat mail aQ...hehehe.... well, "matahari telah timbul dengan membawa cahaya" kepada hidup aQ  kembali, dan "hujan mula meninggalkan pelangi" kpd aQ tuk buat aQ senyum kembali...aQ hanya ingin menjadi yang terbaik tuk mu, "tatkala diri terasa hanyut D laut, ombak datang menyelamatkan dan membawa aQ ke pantai yang indah... saat diri terasa sepi D pantai itu, rupanya ada kebahagiaan dan ketenangan D tengah2nya yang dihiasi dengan keindahan alam semula jadinya"....sapa sangka kan.....hehehhe, hidup nie memang indah dan penuh nikmat jika kita menghargai, sabar, dan bersyukur kepadaNya....(^__^)
   actually banyak lae mw tulis, taP aQ da ase ngantuk...hehe, jad cau dulu...sowy bab banyak "sastera" yang wat korang bingung...hehehhehe
(^__^)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget