Friday, July 22, 2011

inilah kehidupan

Assalammualaikum
hari ini genap da 11 bulan aQ mengenali dia, mungkin da lama aQ x update
kin ada yang ingat kalau-kalau ada papa yang terjadi ma hubungan kami, tuk info, ALHAMDULILLAH
kami maC ok lae, dan sungguh, aQ maC merasakan degupan jantung ku kencang tiap kali aQ berjumpa dengannya. tiap kali aQ merasakan aQ seperti jatuh cinta pandang pertama bila aQ berjumla dengannya, aQ turut sedih bila dengar dia bersedih, dalam hati ingin membuat dia merasa gembira, ingin buat dia rasa bumi nie indah, tapi aQ sedar, amat sukar tuk aQ wat dia merasa seperti itu, lantas, hati ini yang menjadi sedih, hati ini yang terikut dia
kata orang "bila sayang" hati mu akan berdegup2
kata orang "bila sayang" pasti hanya merasa gembira
kata orang "bila sayang" pasti akan kongsi suka or duka bersama
kata orang "bila sayang" ko akan sentiasa sayang dia
aQ kenal dia selama 11 bulan, da nak hampir setahun da, macam2 yang kami lalui bersama, pahit manis semua kami kongsi bersama, dia juga lah pompuan petama yang wat pertama kalinya, aQ rasakan jujur ma aQ, yang betul2 sayang aQ, hehe, really, i love u sayang,
dia juga pompuan yang telah banyak mengubah perjalanan hidup aQ,dan dia sentiasa inginkan yang terbaik wat aQ
dulu, aQ maC ingat masa kali pertama ko balas chat ma aQ melalui "fb"
aQ juga maC ingat masa kali pertama aQ minta no fone mu and ko terus bagi
aQ merasa gembira, bahagia, suka, semualah perasaan gembira aQ rasa, hehehe, sejak awal pertemuan lagi, ko dah wat aQ bahagia, sentiasa merasa gembira
tapi, aQ kena akui gak la, an....adakala 2, we in fight juga, hehe, but, alhamdulillah, semua berakhir ngan baik, semua aman,
aQ yang terlalu menyayangimu sehingga aQ tidak sedar yang aQ betul-betul, amat-amat, sangat-sangat jatuh hati pada mu, aQ dah beri semua cebisan hati ini tuk ko jaga
lucu, entah kenapa ko boleh miliki semua hati ini, padahal aQ pernah juga janji, xkan sudah 100% menyayangi s'seorang itu, tapi aQ silap, kerana ko mampu, amik ati aQ
KITA da saling kenal antara satu ma lain, da banyak kenangan yang kita lalui, kita da rasa prasaan semua pasangan lain, kita cinta jarak jauh n jarak dekat....
cuma, kita takkan rasa prasaan selingkuh, kerna teda yang akan selingkuh, aQ percaya 100% ko setia ma cinta mu nie, kan???kan syg???
di dalam jangka masa sebelas bulan nie, aQ dapat merasakan yang, aQ lah insan yang betul-betul, rapat n mengenalimu, kan?
aQ rasa seperti da mengenalimu sejak kecil...(tapi ko tua dari aQ kan???, kan macik, hehhehe :P)

bila da rapat macam nie, aQ terasa makin dan amat sukar tuk trima kenyataan andai kita "akan" tepisah suatu arie nanti,(ku berdoa agar benda tue x jadi)
aQ da x boleh sayangi org len, macam mana aQ sayang ko, aQ da x boleh pandang org len macam mana aQ pandang ko, aQ pernah cakap ma ko,
"mungkin ko bukan yang pertama, tapi percayalah, ko akan jadi yang terakhir, kan??? :)
seperti biasa, dari dulu, sampai sekarang, aQ pun tatau kenapa aQ boleh begitu sayang ma ko, tapi aQ ikhlas sayang ko, kerna prasaan aQ ma ko, datang dari lubuk hati aQ yang paling dalam tempat di mana hati ini sentiasa bercakap benar...aQ sungguh sayang ko, dan ko tau itu.... nothing gonna change my love for you, take my hand hand and never let it go, take me where ever you go,
andai ko gembira, aQ akan senyum melalui hari2 ku
andai ko senang, aQ akan riang melalui hari2 ku
andai ko sedih, aQ akan muram melalui hari2 ku
andai ko menangis, aQ akan sedih melalui hari2 ku
andai kita ada masalah, aQ xkan dapat senyum
aQ sangat bersyukur dapat mengenali mu RISMA RAMLI
"Hadirmu didalam hidupku
 membawa cahaya indah
 engkaulah gadis yang ku sayang
 sepenuh jiwa"
aQ sentiasa berdoa agar hubungan ini berkekalan, selamanya, hingga se syurga,
andai terdapat banyak cahaya, hanya ko cahaya dalam hidup aQ
andai terdapat banyak pelawak, hanya ko mampu hiburkan hati ku ngan gelak ketawa
andai terdapat banyak cerita, hanya cerita mu yang sangat aQ suka dengar
andai terdapat banyak cinta, "hanya" cinta mu yang aQ inginkan(slepas Dia N family)
andai terdapat banyak sejarah, hanya sejarah kita berdua yang sentiasa aQ kenang
sampai selamanya cinta ini takkan pernah pudar, walau apa pun, badai melanda, insyaAllah bertemu di taman syurga, menjadi peneman hidup kekal selamanya, meniti hari-hari yang indah setiap hari, semoga dimudahkan perjalanan kita selamanya....


aQ mecuba untuk mengarang sebuah cerita untukmu,
menjadi kenangan di masa tua
mengamit memory,
lucu, bahagia, dan sedihnya
masa bercinta di zaman remaja ini,
yang bukan mengikut trend
atau kepentingan diri
tetapi untuk kebersamaan kita dimasa kelak.....
my love for u will never fade, forever
i always love u

yang menyayangi
ompet_pal_ld_91


p/s
* andai merasa CINTA, hargailah, kerna ia memang indah bila kita menghargai
* andai ada CINTA datang masa ko sendiri, tak salah mencuba tuk menyayangi   seseorang itu, kerna kebahagiaan mungkin menanti kita
* andai telah kecewa, jangan menyerah, tapi bersabar dan bertaqwa la, kerna ada seseorang yang lebih baik akan muncul dalam hidup mu
* beri peluang,tapi jangan khianati peluang itu, beri ruang dan waktu, tapi jan keterlaluan, 
* untuk dicintai, memang mudah, tapi untuk mencintai, itu yang sulit, kesabaran dan keikhlasan adalah kuncinya

Friday, May 27, 2011

diri mu yg aQ kenal sejak mula hingga . . .

Assalammualaikum

ciri2 selama aQ mengenalinya

dia suka bersembang sembang(bercerita),
dia suka org yg sayang padanya,
kekadang dia suka ambil jln tengah(jalan yg cepat n mudah tuk settle s'suatu mslh 2),
sangat menawan & sopan santun,
kecantikan luar & dalam,
dia juga tidak pandai berbohong & berpura-pura,
dia mudah rasa simpati,
dia sangat baik dan pentingkan kawan,
yang aQ tau dia akan sentiasa berkawan,
hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama (kalau kena cara ko memujuknya),
cepat marah(sebab dia sayang ko),
suka melihat dari perspektifnya sendiri,
tidak suka terima pandangan org lain,
emosi yg mudah terusik(hatinya lembut sngt),
suka berangan & pandai bercakap,
emosi yg kelam kabut,
daya firasat yg sangat kuat,
suka melancong,
bidang sastera & seni,
pengasih ,
penyayang & lemah lembut,
romantik dlm percintaan(kekadang),
mudah terusik hati & cemburu,
ambil berat tentang org lain,
suka kegiatan luar,
org yg adil,
boros & mudah dipengaruhi persekitaran,
mudah patah semangat,

selama aQ mengenalimu, aQ akan kata benda yg di atas nie, aQ kenapa la aQ x jadikan 30 kan, hehehe, pelik nie, mungkin aQ ada salah catat apa2, kalau ada, gtau ya, jan diam ja, sebab pelu di baiki............



~sekian~

Tuesday, May 17, 2011

suatu ketika dahulu

assalammualaikum
tiada siapa yg lahir dengan senyuman, dengan ketawa
tapi setiap orang dilahirkan dengan kebolehan untuk
buat orang lain ketawa

memang indah dan bahagia bila kita dapat buat orang ketawa, ceria, bahagia
apalagi jika orang itu adalah orang yang kita sayang,
persoalannya, sampai bila kita akan mampu tuk buat dia ketawa seperti hari ini???
mampu kah tuk buat dia bahagia selamanya???

(^_^)v
lama x blogging, asa rindu gak nie,

bila da lama x blogging, macam2 la yg jadi,
cuti kali nie, aQ rasa sangat bermakna, aQ x rasa bosan macam cuti2 masa lalu, aQ rasa boring, bosan ja, kali nie, aQ rasa masa2 aQ terluang, kenapa?aQ tak tau, aQ ada cerita, tentang "kawan", kawan kah???

-p/s =cerita nie teda kaitan dengan yang hidup atau dah meninggal dunia, jika ada  
      persamaan dari segi watak, tempat, masa, ia hanya kebetulan

ada sekumpulan 5 pelajar yang telah bersama sejak mereka masuk ke tingkatan 4 pada tahun 1989, pelajar kelas mawar, ayu bertindak macam ketua kumpulan, seorang yang tegas tapi suka ketawa, suka buat gila-gila, selalu buat ikut kata hati,

ani, boleh di katakan orang kedua dalam kempulan mereka, suka fesyen, macam model, tinggi, ladies la....huhuhu

ana-pendiam, penuh emosi,sukar di ramal, open, dan seorang penyayang(mksd aQ dia seorang yang terlalu syg akan bf nya)

moi-kira seperti cahaya atau penyeri dalam kumpulan mereka, dikenali dengan seorang yang suka ketawa, walau dalam sedihnya, dia suka wat orang gelak, dan dia juga peramah

kuntum- seperti seorang ustazah,mengalahkan ana, huhhu, kuat betul agamanya, tapi aQ x tahu banyak tentang dia......


cerita 5 sekawan kini bermula, bila tirai orientasi dimulakan
ayu dan ana merupakan kawan lama, mereka da kenal agak lama, bagi aQ, mereka da bagai adik beradik, dan pertemuan mereka dengan yang lain hanya bila mereka berada di bangku sekolah menengah, dan tahu apa itu "sahabat".
x silap aQ, mereka kenal ngan ani sejak tingkatan satu, sebab, masa tu mereka terlibat ngan satu aktiviti yang menyatukan mereka, dan, anehnya, aQ terlupa tentang kuntum, mungkin kerna aQ terleka, hahahahha

dipendekkan cerita, mereka juga telah jadi rapat ama c moi pada tahun 89, masa tue mereka di tingkatan 4, sekolah di SMK *nama orang*, pekan kecil, sebuah daerah yang sedang membangun...
mereka boleh di cakap agak popular juga di sekolah pada masa 2, kemana saja mereka pergi, mereka pasti akan berlima, apa saja yang mereka lakukan, mereka pasti berlima, seingat aQ, selain menjadi ketua kumpulan, ayu juga merupakan "class monitor",
masa berlalu dengan pantas, waktu perpisahan hampir tiba, mereka da bersedia untuk menduduki SPM pada tahun 90, mereka da belajar dan memberikan yang terbaik, dan buat sehabisnya
selepas itu, mereka menjalani hidup masing2, membawa diri ikut haluan yang telah di tetapkan, masa telah membawa perubahan dalam kumpulan itu, setiap orang akan akui tiada masa paling indah selain berada di bangku sekolah menengah dahulu, tapi, ini kehidupan, walau hanya dalam cerita, ia juga mempunyai jiwa, kini mereka terpisah, tak semua juga terpisah,

ayu, ani, ana, moi, dan kuntum, masing2 sibuk mengejar impian mereka, tatkala mengejar impian itu, ana,moi, dan kuntum ditakdirkan untuk bersama semula
tetapi, ia tidak lagi seperti suatu ketika dahulu, mereka sambung pelajaran di bawah satu bumbung sekolah, tapi, persahabatan mereka tidak seakrab dahulu... terasa ada benteng pemisah di antara mereka, suatu hari, moi didatangi kawan baru, di mana dia rasa lebih selesa, untuk bersama dengan kawan barunya itu...
pada masa yang sama juga, ayu dan ani sangat merindukan mereka, terutama ayu, dia sangat terasa dengan ketiadaan mereka berempat di kelilingnya, ayu terasa seperti kehilangan segalanya bila sahabat tiada di sisinya, kerna baginya, sahabat itu lagi penting, dan kini dia dapat tahu tentang moi yang begitu mudah lupakan mereka dan kini jadi agak panas baran Ckit, Ckit jak la, kin dia pun x sedar, "well, aQ yang krang citer nie, jadi, aQ akan cakap, moi ada gangguan perasaan dan dia rasa kawan baru itu lagi sesuai tuk dia"
hehehe, then, hari demi hari berlalu, dia maC seperti biasa, malah dia da bertambah dingin dengan kuntum, mereka bagai da x boleh serasi uda, kenapa??? macam mana itu boleh terjadi, sedangkan mereka suatu ketika dahulu da bagaikan 5 beradik yang tak boleh berpisah...kenapa kini dengan tetiba semua ini terjadi???siapa yang salah??? tiada siapa yang salah sebenarnya, dan aQ ringkaskan cerita ini, akhirnya moi sedar akan siapa kawan yang betul2 kawannya, walaupun dia da sakitkan hati mereka, tapi, mereka kan sahabat, bukan tuk saat itu, tapi untuk setiapdetik yang ada sehingga selamanya mereka tetap sahabat

***SEMALAM KAMU JADI KAWAN, KERNA KENANGAN SILAM
***HARI INI KAMU MASIH BERKAWAN, KERNA JANJI SEMALAM
***ESOK KAMU AKAN TERUS BERKAWAN. KERNA HARI INI KAMU SALING
  MENDOAKAN HARI2 KEMUDIAN, DAN KAMU AKAN TERUS BERKAWAN
***DAN AKAN TETAP KAWAN , KAWAN SELAMANYA, WALAUPUN MUNGKIN DALAM KENANGAN

P/S =kiranya waktu yang seketika cuma menjadi kenangan tuk di ingati sepanjang zaman kamu, ingatlah sahabat kamu selagi mampu, kalau hari baru muncul dan pisahkan keakraban kamu yang da lama terbina, ukirlah secebis "tentang sahabat" di hati mu, agar tidak melupakan sahabat di masa kelak nanti..

P/S = yang terakhir
             -friendship is 1 of the hardest things to keep, coz somewhere in the middle, new friend may come, but i hope, u still keep ur friend in ur heart even if someone new comes along
(^_^)V
peace no war

just another fairy tale in my life
-tiada kaitan dengan yang masih hidup @ yang da meninggal

video

Tuesday, April 12, 2011

الحمد لله (ALHAMDULILLAH)

Assalammualaikum
selepas lebih kurang 7 jam dalam wad, aQ dapat berita dari kak ana, kak ana cakap, semua ok, pembedahan berjalan lancar, petang taD, sekitar kul 5 petang, aQ dapat msj dari no dia, ngatkan dia yg msj, i guess tue akak dia, akak cakap, erm, something like this, "salam,nyak selamat da operation,skunk dia d wad uda", lebih kurang la, alhamdulillah, dia da selamat dari pembedahan, keadaan dia skunk pun stabil, alhamdulillah, Syukur, skunk, dia tengah rehat, tau la, pas pembedahan, mesti kena rehatkan, kin bius 2 maC ada kesan lagi, wat rasa mau tido ja,
p/s : rehat lu ia, sampai betul2 sihat, ok :)
dari semalam dia x makan, kuy 12 semalam dia start puasa, ready tuk rie nie, then, doktor cakap, bila da sedar lagi nanT, dalam sekitar kul 7, boleh cuba tuk minum dulu, pas 2, cuba tuk makan, kin dalam masa 2 @ 3 hari lae, nyak boleh jalan semula, kan??? kuatkan semangat ia?
erm, jangan berhenti doakan agar nyak cepat sembuh, K
ALHAMDULILLAH
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget