Friday, July 22, 2011

inilah kehidupan

Assalammualaikum
hari ini genap da 11 bulan aQ mengenali dia, mungkin da lama aQ x update
kin ada yang ingat kalau-kalau ada papa yang terjadi ma hubungan kami, tuk info, ALHAMDULILLAH
kami maC ok lae, dan sungguh, aQ maC merasakan degupan jantung ku kencang tiap kali aQ berjumpa dengannya. tiap kali aQ merasakan aQ seperti jatuh cinta pandang pertama bila aQ berjumla dengannya, aQ turut sedih bila dengar dia bersedih, dalam hati ingin membuat dia merasa gembira, ingin buat dia rasa bumi nie indah, tapi aQ sedar, amat sukar tuk aQ wat dia merasa seperti itu, lantas, hati ini yang menjadi sedih, hati ini yang terikut dia
kata orang "bila sayang" hati mu akan berdegup2
kata orang "bila sayang" pasti hanya merasa gembira
kata orang "bila sayang" pasti akan kongsi suka or duka bersama
kata orang "bila sayang" ko akan sentiasa sayang dia
aQ kenal dia selama 11 bulan, da nak hampir setahun da, macam2 yang kami lalui bersama, pahit manis semua kami kongsi bersama, dia juga lah pompuan petama yang wat pertama kalinya, aQ rasakan jujur ma aQ, yang betul2 sayang aQ, hehe, really, i love u sayang,
dia juga pompuan yang telah banyak mengubah perjalanan hidup aQ,dan dia sentiasa inginkan yang terbaik wat aQ
dulu, aQ maC ingat masa kali pertama ko balas chat ma aQ melalui "fb"
aQ juga maC ingat masa kali pertama aQ minta no fone mu and ko terus bagi
aQ merasa gembira, bahagia, suka, semualah perasaan gembira aQ rasa, hehehe, sejak awal pertemuan lagi, ko dah wat aQ bahagia, sentiasa merasa gembira
tapi, aQ kena akui gak la, an....adakala 2, we in fight juga, hehe, but, alhamdulillah, semua berakhir ngan baik, semua aman,
aQ yang terlalu menyayangimu sehingga aQ tidak sedar yang aQ betul-betul, amat-amat, sangat-sangat jatuh hati pada mu, aQ dah beri semua cebisan hati ini tuk ko jaga
lucu, entah kenapa ko boleh miliki semua hati ini, padahal aQ pernah juga janji, xkan sudah 100% menyayangi s'seorang itu, tapi aQ silap, kerana ko mampu, amik ati aQ
KITA da saling kenal antara satu ma lain, da banyak kenangan yang kita lalui, kita da rasa prasaan semua pasangan lain, kita cinta jarak jauh n jarak dekat....
cuma, kita takkan rasa prasaan selingkuh, kerna teda yang akan selingkuh, aQ percaya 100% ko setia ma cinta mu nie, kan???kan syg???
di dalam jangka masa sebelas bulan nie, aQ dapat merasakan yang, aQ lah insan yang betul-betul, rapat n mengenalimu, kan?
aQ rasa seperti da mengenalimu sejak kecil...(tapi ko tua dari aQ kan???, kan macik, hehhehe :P)

bila da rapat macam nie, aQ terasa makin dan amat sukar tuk trima kenyataan andai kita "akan" tepisah suatu arie nanti,(ku berdoa agar benda tue x jadi)
aQ da x boleh sayangi org len, macam mana aQ sayang ko, aQ da x boleh pandang org len macam mana aQ pandang ko, aQ pernah cakap ma ko,
"mungkin ko bukan yang pertama, tapi percayalah, ko akan jadi yang terakhir, kan??? :)
seperti biasa, dari dulu, sampai sekarang, aQ pun tatau kenapa aQ boleh begitu sayang ma ko, tapi aQ ikhlas sayang ko, kerna prasaan aQ ma ko, datang dari lubuk hati aQ yang paling dalam tempat di mana hati ini sentiasa bercakap benar...aQ sungguh sayang ko, dan ko tau itu.... nothing gonna change my love for you, take my hand hand and never let it go, take me where ever you go,
andai ko gembira, aQ akan senyum melalui hari2 ku
andai ko senang, aQ akan riang melalui hari2 ku
andai ko sedih, aQ akan muram melalui hari2 ku
andai ko menangis, aQ akan sedih melalui hari2 ku
andai kita ada masalah, aQ xkan dapat senyum
aQ sangat bersyukur dapat mengenali mu RISMA RAMLI
"Hadirmu didalam hidupku
 membawa cahaya indah
 engkaulah gadis yang ku sayang
 sepenuh jiwa"
aQ sentiasa berdoa agar hubungan ini berkekalan, selamanya, hingga se syurga,
andai terdapat banyak cahaya, hanya ko cahaya dalam hidup aQ
andai terdapat banyak pelawak, hanya ko mampu hiburkan hati ku ngan gelak ketawa
andai terdapat banyak cerita, hanya cerita mu yang sangat aQ suka dengar
andai terdapat banyak cinta, "hanya" cinta mu yang aQ inginkan(slepas Dia N family)
andai terdapat banyak sejarah, hanya sejarah kita berdua yang sentiasa aQ kenang
sampai selamanya cinta ini takkan pernah pudar, walau apa pun, badai melanda, insyaAllah bertemu di taman syurga, menjadi peneman hidup kekal selamanya, meniti hari-hari yang indah setiap hari, semoga dimudahkan perjalanan kita selamanya....


aQ mecuba untuk mengarang sebuah cerita untukmu,
menjadi kenangan di masa tua
mengamit memory,
lucu, bahagia, dan sedihnya
masa bercinta di zaman remaja ini,
yang bukan mengikut trend
atau kepentingan diri
tetapi untuk kebersamaan kita dimasa kelak.....
my love for u will never fade, forever
i always love u

yang menyayangi
ompet_pal_ld_91


p/s
* andai merasa CINTA, hargailah, kerna ia memang indah bila kita menghargai
* andai ada CINTA datang masa ko sendiri, tak salah mencuba tuk menyayangi   seseorang itu, kerna kebahagiaan mungkin menanti kita
* andai telah kecewa, jangan menyerah, tapi bersabar dan bertaqwa la, kerna ada seseorang yang lebih baik akan muncul dalam hidup mu
* beri peluang,tapi jangan khianati peluang itu, beri ruang dan waktu, tapi jan keterlaluan, 
* untuk dicintai, memang mudah, tapi untuk mencintai, itu yang sulit, kesabaran dan keikhlasan adalah kuncinya

1 comment:

makaC suD komen (^__^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget